|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en bmw e34 540i/6 som har gått ca 27000mil. Som rubriken lyder så har bakaxel börjat låta och låter mycket i höga hastigheter 110km/h+ och är väldigt iriterande:( Har varit inne på den lokala bmw verkstan och gjort en felsökning och de säger att det är bakaxeln och tyvär så skulle en ny kosta cirka 18000kr. Min fråga är ifall en begagnad 540ia eller M5 bakaxel skulle passa på min manuella då det finns fler utav dem på t.ex skroten? Samma utväxling o.s.v? Är tacksamm för alla svar mvh Stoffe. | |
| Det är inte bara bögknuten då? De brukar ju börja låta efter ett tag.. | |
|
Jag har annars en 540 diff liggandes om de intresserar? 2.93 samma som din, passar bolt on. |
|
|
Okey hur vet jag om det är knuten som är kass då? Har också bytt både stötl o hardyskiva..Så alla 540ia diffar är samma som de manuella??Mvh Stoffe |
|
|
Inte några fler som har några tips? |
|
|
Jag vet inte hur man kollar knuten, men man får väl jickla lite på den :P Jag vet att den tjuter när den är dålig iaf. Diffen är samma på manuell som automat. Diffar som passar är 535 (3.45, 3.64, 3.91), 540 (2.93) och M5 (3.23, 3.91) Bara välja vad du vill ha :P 4.27 |
|
|
Länk kanske vet vad som kan göras? Han äger många manuella 540... Annars kanske en pling till denna verkstad kan ge billigare förslag?: Länk Dessa trådar var annars det som verkade närmast: Länk Länk Länk Mvh |
|
| Tjenna. Har nu bytat den gammla bakaxeln mot en ny och det blev jäkligt tyst kan jag säga!:) Är det någe värde i den beg eller är det bara skräp??Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.