|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått en reva på utsidan på ett av mina bakdäck. Jag vet inte riktigt hur... kanske ett misslyckat punkteringsförsök med kniv? Revan är ca. 3 cm lång och går ifrån fälgen mot kontaktytan på däcket. I dagsläget förlorar jag ca 0,1 bar i veckan. Frågan är: Går det att laga denna skada? Jag vet att det går att laga hål från skruvar och liknande men frågan är om det funkar med en reva? Vad säger expertpanelen? | |
| Skador på däcksidan lagas inte av diverse anledningar. I ditt fall blir det nog till att köpa ett nytt eller två nya däck beroende på däckets slitage. | |
|
Är det nya däck kan du alltid prova vad försäkringsbolaget säger om det om det nu är lönt Ha de T |
|
| okej, tack för svaren! tyvärr är däcken inte nya. blir väl 4 nya däck eftersom det är viktigt med samma rullomkrets iom fyrhjulsdriften. | |
|
Självklart kan man laga skador i sidan! Beror precis på hur skadan ser ut, hur stor den är och var den sitter Vid däckfot och klinch lagar man dock ej Sväng förbi en riktig gummiverkstad och visa upp däcket så får de avgöra om det är reparerbart eller inte |
|
| tack för tipset E36. Skadan är mitt på däcksidan så jag åker definitivt förbi en däckverkstad och kollar upp det hela. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.