|
|
|
|---|---|
|
Hej! Äger en BMW 323iA -96 och kört den under 1,5 års tid. När jag köpte den kunde bromslampan börja lysa nån gång ibland, ungefär var 5-6:e vecka. Sen slocknade den direkt. Fenomenet blev allt vanligare och mer ofta förekommande. Under sommaren som var ställde jag av bilen och körde en annan bil istället, BMW:n stod avställd c:a 4 månader. Efter jag ställde på bilen lyser bromslampan nästan konstant. Vissa gånger går det att köra utan att den lyser, andra dagar lyser den hela tiden och visa dagar till och från. Ser ingen logik alls varför den lyser överhuvudtaget. Har tagit av hjulen och "smörjt" upp bromsoken, och även kontrollerat beläggen så de är ok, de räcker utan problem ett år till. Bromsvätskan ser fin ut! Har ni några tips om vad det kan vara? Mvh Mattias | |
|
Är inte helt säker här men är det lampan med halvcirklar runt du menar? Isåfall kanske det kan vara givarna till bromsbeläggen som glappar? De går tydligen sönder ofta om man kört slut beläggen också. Tydligen vanligast på höger bak/vänster fram, enligt verkstan. Fråga mig inte varför:) |
|
| Aha, fick det tipset av en bekant också. Är det lätt att byta själv? | |
|
Har aldrig gjort det, står inför ett byte själv:) Dock sa mekanikern att det inte var så svårt men det var olika beroende på modell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.