|
|
|
|---|---|
|
har för högt hc värde (222) på bilen:( fungerar det verkligen att slå i e85? isåfall hur mkt ? vet att genvägar är dåligt men har lite brådis. ha så kul nu ... | |
Conan999 |
Ett oljebyte hjälper till plus nytt luftfilter. Conan999 |
| Ok tack, skall byta dessa. Det sitter även ett öppet filter på bilen sen tidigare ägaren...Inte min smak, vet att det inte är bra men har inte pallat byta. Kan det påverka hc värdet? har dock original att tillgå på min donatorbil . | |
| Jag hällde i knappt 50 % e85, körde en mil och värdet sjönk från 160 till 25. Tankade blixtsnabbt sedan upp med 98, motorn mår inte bra med e85... | |
|
Tackar! Det var precis det jag ville höra! Detta är ju bara för att släcka 2an på sbf, sen skall ju problemet givetvis åtgärdas på ett mer seriöst sätt. Får ha en 20l jeepdunk med i bagaget fylld med 99octan : ) vad jag även funderar på är om det öppna sport?!filtret(som jag inte gillar) kan spela in ? obs det skall bytas hursom supertack frejo!!!!!! ha så kul nu ... |
|
| ja hade samma på min bmw 525. nej de hjälper inte hc är orena avgaser. har man för hög co kan de hjälpa. men iallafall så byte ja olja å filter sen var de helt ok | |
|
Ja jag servar bilen minst 2 ggr om året (ny olja + nytt oljefilter mm) gör det gratis så varför inte. Nu borjar det ju bli dags för höst servic så vi får se hur avgas värdet på hc:et blir ... annars blir det väl att renovera toppen som jag ej är särskilt sugen på. men jag börjar nog med att byta div tänddelar och kollar katten först, kan ju oxå påverka ...men först aV allt e85 ha så kul nu ... |
|
| e85 hjälper dig nog inte. börja med att byta olja å filter sen kan du ju kolla luftfilter å tändstiften också. avgas läkage före katten kan på verka för högt hc också. men självklart så kan ju katten var trasig också. de kan också vara att den tar tjuv luft kolla gummit mellan lmm å insuget. lycka till | |
|
Se till varmköra rejält innan om det inte var gjort. Gamla BMW har katten långt bak och den tar sin tid att värma upp, några km med lite gasande innan kan göra mycket för värdena. Annars så börja med att kolla tändstift och spolar, det är mycket roligare att byta än katt eller ventiltätningar ;) //Magnus |
|
|
tack för alla bra tips! Katten verkar svalna ganska snabbt... jag varmkörde ordentligt innan bes men jag körde nog för fort så fartvinden kylde katten + att jag fick vänta ett tag innan jag fick komma in. När tanten på sbf tog den på en tur runt området så blev det bättre resultat :) (hc222). Ja jag får börja med service(olja+filter) sedan stift efter det katten och spolar. Hoppas jag får ordning på spektaklet ha ha ha ha så kul nu ... |
|
| Hur löste det sig med HC värdet till slut? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.