AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.130

Felmeddelande vi dålig spänning på batteriet

Bu
11
Bumse-bjorne
535d Touring -05 M-Sport
Har problem med min 535d -05a den visar i displayen att det är fel på en massa saker samt att den inte startar. Kopplar men in en OBD läsare och rensar felkoderna så startar den och går perfekt ända tills den får stå över natten då är det samma sak igen. Det finns ett indikationsfönster på batteriet som ser helt tomt o svart ut. Det skall tydligen lysa grönt om batteriet är ok. Nu har jag försökt ladda battriet över natten och fortfarande är det svart i indikatorfönsteret samt att batteriladdaren aldrig visar "fullladdat". Startmotorn går men segt och lampan i kupén svajar.
Jag har också förstått att man inte kan byta batteri själv då billen ballar ur när den blir utan spänning.

Gl
122
Glenn
525iM Touring -02
Hej

Nu har jag en E39:a men jag hade precis likadant på min, fick alla möjliga fel. Jag köpte ett nytt batteri och bytte själv så funkade allt igen. Kolla så att polerna sitter ordentligt på batteriet, kan vara glapp.
Bu
11
Bumse-bjorne
535d Touring -05 M-Sport
Jag hade precis som dig en 525 -02 Touring innan denna och på den fick jag felmeddelanden om nivåregleringen när den stått på verkstad en tid och hade taskig kräm på batteriet.
Verar som att det är kortis i batteriet då det inte tar emot laddning men jag vågar inte byta själv då de flesta hävdar att det inte är bra att låta bilen så utan spänning.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag bytte precis till ett nytt 110Ah-batteri på min. Tror det gick på strax under 3k med arbetet hos BMW. Ska väl egentligen inte vara någon fara att göra bilen strömlös, värre för elektroniken att få låg spänning än ingen alls. Känner du dig osäker, ta den till BMW, största kostnaden är ändå batteriet, arbetet kostade inte mer än en icke årgångs Piper Heidsieck.
Hej

Vill bara råda att du inte byter ut batteriet själv. bilen måste få veta att batteriet byts, man ska registrera batteribyte och det måste du nog ha en mekaniker till. får du igång bilen, så kolla din laddningsspänning. om inte ditt batteri är kasst så har du troligtvis något som drar ut strömmen, kan vara en styrenhet eller något annat mindre kul...
MVH
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.