|
|
|
|---|---|
|
Hej Slangen från ventilkåpan sprack på sidan när jag rörde vid den. Har limmat med silicon det läcker inte men jag vill byta den. Ser ut som att den sitter med en slangklämma nere vid oljeavskiljaren, är den satt i riktning uttåt så att man når den när man grävt sig inunder insugsrören? Behöver man verkligen kalibrera gas-spjället bara för att man monterat loss spjällhuset? Någon skrev så här på forumet. | |
|
Hej, det sitter ingen slangklämma vid vakuumklockan. Anslutningen ser lika ut som vid ventilkåpan. För att komma åt måste du demontera endel runt insuget. Mektips för detta finns under "Gör-det-själv". Ang. gasspjället så minns jag inte att jag behövde ha loss detta vid bytet till coldclimate. Har iaf inte gjort ngn kalibrering. Bilen går lika bra som innan. Mvh Håkan |
|
|
OKi, tack för tipset. Ska beställa den slangen idag så blir det byte vid något tillfälle. Tänkte kolla slangen ner till oljestickan, är den också lite känslig? |
|
| Det är i.a.f. vanligt att det blir stopp nere i påsticksröret på oljesticksröret. | |
|
Hej, vill rekommendera att du byter ut allting när du ändå river i "skiten". Jag hade hål i slangen som löper ovan insuget och det var dessutom stopp nere i anslutningen till oljesticksröret. Delarna för coldclimate kostar mellan 1200-1300:-. Mvh Håkan |
|
|
oki, får titta noggrant vilka slangar som är kassa. Varför är dom slangarna av precis sämsta möjliga kvalitet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.