|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min bmw och som rubriken lyder så är det väldigt ojämn tomgång 500-1200 rpm men endast när man har kört i cirka 1-2 timmar och kan också nämna att den digitala trippmätarens siffror försvinner efter dem timmarna man kört, om det har någonting med tomgången att göra vet jag inte för när trippmätaren försvinner blir tomgången ojämn av någonanledning. även vid gaspådrag så svarar den inte men sen kommer all kraft å då går den bra har sökt lite här på foumet men inte hitta något liknade. någon som har någon ide? MVH | |
|
Det an vara bra att veta vad det är för maskin? FAF |
|
|
ursäkta mig det är en bmw 518i-92 |
|
|
ingen som har någon aning? |
|
|
Jag såg din andra tråd här på forumet, gissar att det är samma fel. En vild gissning är att gummit mellan luftmassemätaren och insuget är sprucket och drar in tjuvluft där igenom. Inte allt för ovanligt. /Johan |
|
|
Det är inte slangen mellan luftburk o gasspjäll har kollat noga om det är sprickor även kört med tryckluft men den är hel. byte idag luftmängsmätare och bilen är inte något bättre |
|
|
Fast efter jag byte luftmängsmätaren så blev tomgången bättre? konstigt |
|
|
Hejsan på bilprovingen så fick jag på CO 0,0 (0,5) HC 070 (100) CO 2500 0,2 (0,3) LAMBDA 1,02 (0,97-1,03) kan någon berätta vad som kan vara felet Tändstift? Bränslefilter? Kan nämna att jag har använd 3 startspryeburkar för att lokalisrera tjuvluft men inget hittade jag |
|
|
kan vara lambdan kanske? för det ska vara spänning på lambdan när man har tändingen på 12v men finns ingen spänning alls kabekbrott? relä? om det är ett relä var siter relät |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.