|
|
|
|---|---|
|
Jag har grejat med bilen i helgen och det byttes kompletta styrstag fram, krängningshämmarbussningar samt kullederna vid bakhjulen. Direkt efter att ha kört bilen ur garaget så tändes DSC-lampan vid 40km/h och sen fortsätter den att lysa tills man stänger av bilen. Så fortsätter det sen. Har provat att resetta genom att ta koppla bort batteriet men det hjälper inte. ABS/DSC-enheten är bytt för två år sedan så det borde inte vara den. Hastighetsmätare och farthållare fungerar. Nu är det dock så att hjulinställning inte är gjord än och ratten står duktigt snett efter bytet av grejerna. Har läst om en styrvinkelsensor. Kan det vara denna som spökar när systemet märker att hjulen går rakt medan ratten står snett? Kan det vara så enkelt att lampan släcks när hjulinställning är gjord? | |
|
Svarar på min egen fråga. Enligt denna tråd på Bimmerforums Länk tänds DSC-lampan när man har bytt ut grejer i framvagnen och ratten står snett/hjulinställning behöver göras. Precis som jag trodde. :) |
|
| Trådlyft. Bytte vänster främre, nedre länkarmen på E39'an precis. Alltså den med spindelleden. Efter bytet står ratten snett och DCS tänds. Hur kan det vara? Finns ju inget att justera på länkarmen? | |
| Ehrm, satte dit länkarmen ordentligt så blev det bättre :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.