|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har koll på hur man ska gå till väga för att plocka bort baklyktorna (dom innersta på luckan). Måste man plocka bort plastskyddet och verktygsluckan för att komma åt skruvarna? MvH Bmw 4-ever | |
|
Är det ingen som vet? Hittade 2 st vanliga kryss skruvar när man öppnade verktygslådan som sitter i bagageluckan , kan det vara dessa? MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja, först måste du plocka bort verktygslådan - lyft av snörena så går det lätt att lyfta loss den. Sen måste du skruva lös plastklädseln så du kommer åt muttrarna. Plasten sitter med ett antal stjärnskruvar i "kratrar". Själva bakljusen sitter med några 8mm muttrar. | |
|
om jag minns rätt så behöver inte plasten demonteras. det sitter 4? plastlock 1,5cm x 1,5cm stora, 2 på vardera sidan. under dessa finns muttrarna till lysena(8 mm tror jag det var. Jag kan gå ut å kolla..... MVH Sakke |
|
|
Hei igen! Var ute och kollade. Det var E34 :n jag mindes. På E39 så är det bara att öppna verktygsluckan, då har man bakdelen av lysena synligt. Ta av lamphållaren. Bägge muttrarna är väl synliga och skall gå att lossa utan att ta av klädsel. MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.