|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Halloj Nej, har ej fått problemet löst ännu tyvärr :/ jag lär nog få slita på denna bil ett tag med tanke på hur mycket man lagt ut på den hittills =) missförstå mig inte, jag trivs mycket bra med min bil :) men ångrar faktiskt jag inte väntade tills att jag hittade "rätt" bil med manuell låda, dessa automatlådor som sitter i 3 o 5 serien fram till 06(?) är inte bra(!), åtminstånde för dom mer motorstarkare modellerna då dom EJ klarar vridmomentet, iaf som jag förstått, "icke renoverade"..eller, de har väl lite med hur man skött oljeservicen på lådan, bmw själva skryter ju med att man ej behöver byta denna så kallade "longlife-olja" på typ 20k mil eller så, men enligt råd från flera "automatlådeexperter", då man har en mer vridstark motor och använder sig av detta vrid, drar mer släpvagn osv, då bör man byta oljan kring 4 tusen mil. Angående ert problem så låter det som det skulle vara själva lockupen som inte vill vara med längre, mitt råd är nog att få detta åtgärdat fortast möjligast(!) annars kan ni få ett onödigt stort gap i plånboken :/ Mvh |
|
|
Hej! Farsan lämnade in bilen idag, får se vad de har att säga... MVH / Martie |
|
|
Fortfarande ingen lösning på problemet tyvärr :( Kör jag på D-läget så händer det vissa ggr att då man åker i svagt medlut på t.ex treans växel och släpper upp gasen för att bromsa samt då lådan växlar upp till fyran under samma förhållanden så hoppar lådan in på "nödprogrammet"..har hittills vart lätt att få den att gå in i normalt program, då har jag stannat, stängt av tändningen några sekunder och startat igen..då har nödprogrammet stängts..men dock ej nån skillnad lr förbättring av "delayet" från park/neutral till D resp R-läge. Kör jag dock helt i manuella läget dvs växlar själv så går den ej in i nödprogrammet. @VipMartie ..hur gick det för farsgubben, fick dom nån ordning på lådan? AndreasN. |
|
| Ja jag undrar oxå hur det gått för era växellådor.. för jag har nämnligen samma problem.. har ej provat bytt olja än å inte heller testat updatera lådan.. men vore trevligt att få reda på lite mer =) | |
| Har samma tråkproblem jag.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.