|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Beolab, är det något speciellt med dem eller? Är de inte bra? Han sa att de inte ville sätta på dem men han sa att han vägrade hämta ut bilen om de inte fixade det. Så sa han iaf...jag kan tänka på att man har lite att säga till om när man köper en bi för 600 000 kr... Roffa, ja de hade ju varit fint, men jag ska kolla Powerbörsen, tack för "diskussionen", de känns som jag fått betydligt bättre klarhet i detta nu. |
|
Roffa1 |
Hittade dessa hos Powerbörsen. Visserligen till E90 325 men de kanske är bättre än de befintliga. Länk |
| De var dåligt med Mfjädrar på Powerbörsen men jag ska leta på, de är ju inte så många som vill få bilen att bli högre ;) | |
|
Nu fick ja svar, de sitter orginalstötdämpare på bilen tillsammans med Einbachfjädrarna. De är de nog men jag tror att ja ska köpa orginalfjädrarna till M-paketet om jag ska byta men tack ändå. |
|
Roffa1 |
Här kommer texten till annonsen;-) Sportchassi. 4st. fjädrar och 4st. dämpare. Som nya ,har gått 1500Mil. Till BMW 325, årsm. 2007. (E90) Tel Lave 040-305866, 0708-475266. |
| Hm, dock så är de ju "andra" chassit, vet inte hur de fjädrarna fungerar på det nya e92 chassit som jag tror kräver hårdare fjädring pga att de är 100hk mer.... | |
Roffa1 |
MarkusT: Klart att du ska montera dit orig M-sport fjädrarna. Dessa lär ej heller kosta någon större förmögenhet. Men du åker nog på en framvagnsinställning. Har du inte tummen mitt i handen, så byter du fjädrarna själv. (bak är lättast) |
|
Okej, de ska kanske kunna fixas, annars får jag väl fråga min svåger, han bygger egna bilar ibland så han kan säkert hjälpa till:D Tack! |
|
Roffa1 |
Kom att tänka på en ev, lösning, köpte inte du bilen från en auktoriserad bilaffär? Med tanke på att bilen i sitt nuvarande skick är utrustad med fjädrar som BMW motvilligt tvingats montera dit med div,hot från köparen. Undrar om bilen verkligen är trafiksäker i sitt nuvarande skick? Kräv att bilhandlaren återställer bilen till originalskick. Vägrar han detta så tag då bilen till en M-station för utvärdering av de monterade piratfjädrarna. |
|
Haha, det hade jag inte en endaste tanke på om jag ska vara ärlig. De vetti f*n om jag orkar krabba med sånt men du har ju faktiskt en poäng i det hela, dock vet jag inte om jag är "SÅ PASS" missnöjd att jag orkar bråka om en sån sak med dem. Men jag köpte visserligen bilen från en auktoriserad bilaffär som säljer 2500bilar om året men de är dock auktoriserade för typ Honda och Merceders eller vad nu det var, de var iaf inte BMW så då vet i katten om det går. |
|
Roffa1 |
Det spelar ingen roll vilket bilmärke det gäller. är de auktoriserade så får de ej sälja en bil som ev,är trafikfarlig. (även om detta sker omedvetet) Tag reda på via 1:a ägaren vilken BMW verkstad som monterade fjädrarna under hot från köparen. Fråga dem varför de vägrade att montera dessa fjädrar? Vänd dig även till bilhandlaren o klaga på komforten, tala om att du redan talat med 1:a ägaren samt vad som kom fram ang fjädrarna. Be dem att undersöka bilens komfort. Bilens bussningar samt chassie kan ta skada om bilen är för stötig. |
| Ojdå, de hade jag ingen aning om men jag ska undesöka saken. Tack så länge, hör av mig när jag varit där. Det tar dock ett tag då jag jobbar hela veckorna och verkstaden bara har öppet på vardagarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.