|
|
|
|---|---|
| Undrar vad är det för gäng nr ellr storlek för en tändstiftsgänga. Det är en e36 318 - 93. Funderar på att försöka gänga om och prova om det går att skruva in tändstiften. Finns det sånt gängstorlek i vanliga verktygbutiker? | |
|
Åk förbi en mekaniskverkstad och låna en gängtapp rätt dyra i den storleken Ha de T |
|
| Tack för snabb svar! | |
|
Gängrenoverare för tändstiftshål nr 18-128 på BILTEMA kan också fungera bra beroende på hur mycket fel du har på gängorna. Kostar 60 kr Per L |
|
| det är också en variant, tack! | |
| Bilema har gängrepsatser för tändstift. Gängtapp och stålhylsa som sedan skruvas dit. Har använt det på hoj för att laga trasig oljepluggsgänga och det blev kanon. | |
| Finns kompletta satser med tapp och insatsgänga som inte är alltför dyra | |
|
en kompis lämnade in på motormekano, dom monterade in en insatsgänga utan att lyfta toppen. Tog en järntråd och doppade i fett samt stack in i cylindern och samlade upp spånet. Kostade en 5hundring |
|
| Har man fett på gängtappen så fastnar de flesta spån redan där | |
|
I mitt fall så bryr jag inte mig om spånet då jag har månterat bort topplocket på grund av läckage i topplockpakningen. FÖRESTEN en ny fråga till alla er, jag såg att det finns 2 tjokleker på pakningen, 1,74mm och 2,04 mm vilken bör jag ha? Toppet ska planas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.