AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
423

Ska man satsa på en 750 E32 istället för en 540 E34

Hejsan
Jag har funderat på att köpa en BMW 540 93-95 men undrar om man kanske skulle satsa på en 750 90-92, får man en bra 750 för ca 40-60 kkr.

Det verkar som om man kan få en 750 20-40 kkr billigare än en 540 vilket innebär att jag kan ha större rep-konto.

Är det stora skillnader i kostnader mellan dessa dvs rep-kostn, automaten borde väl kosta lika mycket att repa oavsett.

Mvh
Mattias.
jag var fruktansvärt nöjd med min 540. Tänk efter vad du vill ha, inte vad du kan tänka dig( när rätt 540 inte dyker upp.) Du kommer att ångra dig i så fall.
Annars är nog 750 rätt bra den med. Dyrare i driftskostnad, både i delar och soppa. 12:a är 12:a och 8:a är 8:a, så e det bara.
Seadan kanske man skall tillägga att 750 har bland BMW:s sämsta andrahandsvärde, åtminståne e32 tilsammans med 730(e32, 6:an)

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Jag hade satsat på 750:n men det är bara för att jag gillar motorn och är helnöjd med min men som tobbz säger så kan det bli dyrt...

För 40-60 kkr går det att hitta en fin men det är inte lätt, oftast en massa gummibussningar o sånt småkrafs som inte funkar som det skall och det är förvånansvärt vad sånt kan kosta om det vill sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.