|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har monterat motorvärmare på svärmors 307 och ska nu lufta men hittar ingen luftskruv/ar! Är det möjligt och hur lufar man. Hoppas ngn svarar MVH Johan | |
|
Peugeot här... :) Om det är den motor som jag tror (TU5JP4) så kan det vara som på min Peugeot 206. Se Länk om du går ner till kapitel 9 så ser du luftskruvarna (36). Den ena på ena slangen/röret som går genom torpeden till värmepaketet och den andra sitter på termostathuset. Kanske inte lika på 307 men det är kanske värt en koll. mvh/ Anders |
|
|
Det finns många duktiga Pega-meckare på www.peugeot-sport-club.com, prova fråga på deras forum. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Hejsan! Tackar för Er hjälp så långt! AKN> Ja det stämmer med motorkoden men jag kan inte hitta några luftskruvar, märkligt! Är de svåra att se på din 206a? Du har inte en bild? Davve> Tackar för tipset! Nu när jag monterat allt och värmen funkar mm så är det bara en lite skumhet kvar, vattentempen ligger på 80-85 grader istället för 90 rakt upp som den gjorde innan! Vad kan detta bero på, luft? Oljetempen ligger på sina 100 grader och allt funkar som det ska. Lite skumt tycker jag det är iallafall! MVH Johan |
|
|
Boulejohan, Naturligtvis kan det vara annorlunda på din bil men här sitter luftskruven på min motor vid toppen/vattenutloppet: Länk Vid torpeden: Länk Hastigt fotat med mobilen > dålig kvalitet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.