|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Gjorde stormek på min bil och skulle bla byta ventilkåpspackning på M40-motorn, då Besiktningen anmärkte på några droppar under motorn. Till min fasa så var alla gängorna i al-toppen överbelastade och bortdragna. Kamremsbyte har alltid utförts hos BMW verkstad så momentnyckeln har nog inte varit framme. Jag satte i gänginsatser i samtliga 8 hål. Och då jag stod där så undrade jag om det var möjligt att dra ur insatsen igen om man inte blev nöjd eller misslyckades. Någon som har gjort detta och har en metod? Det är M6 gängor så väldigt smått att komma åt. och att bara backa är inte möjligt. MVH Ulf Ulf | |
|
Du får antingen borra ur gängan eller försöka få tag på början på insatsen, då kan du dra ur den. Det brukar gå med ett o-ringsverktyg och en smal tång. If it works, don't fix it. |
|
| Tack för svaret! Jag var inne på något liknande tankar men fick till slut in enden i spåret så jag behövde inte tillgripa reperationen. Undrar om det finns överdimensioner för att sätta i om första försöket misslyckas så att man kan behålla ursprunglig skruvdiameter. Har du hört talats om det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.