|
|
|
|---|---|
|
Har nu efter lång tid äntligen bestämt mig för en E39 528 Har hittat två objekt men det skiljer i pris o utseende. Den första en 99 ganska standard svart helskin o xenon 4 ekrad ratt träinredning mörblå färg Pris 60 000 Den andra en 00 med M paket xenon beige helskin sport stolar 3 ekrad ratt träinredning blå metalic färg tonade rutor bak Pris 90 000 Dom har i princip rullat lika mkt Köper ja den första så kommer jag iallafall slänga på m paket = kjolpaket samt byta ratt o tona rutor. Är det verkligen lönsamt att lägga ut dom 30 000 extra på bil 2? Dom är lika sköna att köra o skicket är desamma? Man får ju en "färdig" bil men i mina öron låter skillnaden för stor. Vad tror ni, vad skulle ni göra? Mvh L | |
|
Valet är ju väldigt personligt, så om du egentligen får någon hjälp av oss andra är nog tveksamt. Är båda fullservade? Jag skulle välja den första eftersom det lämnar 30 000 kr kvar för däck, bilvård och service. Eller varför inte göra en kul bilsemester för den mellanskillnaden? M-paket är väl mer än bara kjolar och ratt, det är väl framförallt M-sportchassi? En nackdel med M-sportchassit, i mina öron, är de bredare däcken som bullrar och kostar mer. De är säkert mer livfulla att köra men även standardchassiet är kul att köra med. Vi har den fyrekrade ratten och har inte ens tänkt tanken att byta den. Den är skön att hålla och och knapparna sitter bra till. Sportstolarna är trevliga, men det är även de vanliga stolarna med. |
|
|
Jag köpte en E39 528iA sedan i oktober iår. Bilen har m-sport paket (utvändigt), m-sport ratt, xenon, träinlägg, mörkgråmetallic, biege helskinn (dock inga sportstolar). En svensksåld 99:a i bra skick som gått 14300 mil med komplett servicebok. Jag betalade 57 000kr. Kort och gott, jag hade inte betalt 90 000 för den andra, eller 60 000kr för den första ;) |
|
|
om det verkligen bara är det utvändiga m-paketet och toning som skiljer bilarna åt så låter ju 30000 lite mycket. men det är väl bara att kolla upp vad ett eftermarknadskit + lack skulle kosta? |
|
|
90KSEK för en e39 528 låter riktigt dyrt. Satsa på 530i 01- istället för de pengarna. |
|
|
Som ovanstående skrev så skulle jag satsa på -01 eller nyare med m-paketet, e39 ser ju trevligare ut med faceliften osv. mvh |
|
|
Menade såklart M paket utvändingt . Den för 60 blir isåfall att byta me min s60 rakt av . Har oxå funderat på 530 som ni skriver men är inte riktigt 100 där. Nu vet ja inte hur stora service kostnaderna är för den bilen. JA håller med om att 90000 är för mkt. |
|
|
Hej, har du tittat på denna? Länk Verkar fin! Priset är ngt i överkant. Här kan du se vad som är rimligt att ge. Brukar stämma ganska bra! Länk Lycka till! /H |
|
| Är det verkligen så illa att bilpriser.se priserna stämmer ? I så fall kommer jag att begravas i min 523:a om den inte ens är värd 40k !! 39-46 enligt bilpriser :( | |
|
Ja, tyvärr är det så! Över 50' är nog svårt att få ut. E39an är helt klart undervärderad, även om de börjar bli till åren. //H |
|
|
Jag skulle vilja kontra med att säga att bilpriser.se inte stämmer något vidare på äldre BMW:s. Värderingen baserar sig på KVD:s auktioner där BMW inte är vanligt förekommande. Jag har då aldrig sett en 523 M-Sport under 50.000 kr, om den inte var helskrot. Om värderingen stämmer så borde "Håkan Hsson" inte få mer än 20.000 kr för sin 520? |
|
|
Hej igen, priset baseras, biltyp, på miltalet och utrustningen. Jag skrev att priserna stämmer hyggligt, och de ger en "vink" om vad bilarna är värda. Vissa tror att man kan få ut 80-90' för en ca 10 år gammal e39, vilket är helt fel! Skicket har givetvis en stor betydelse i sammanhanget. Själv anser jag att e39 är mkt mer värd än vad man kan få för den i en verklig affär. Och, lite mer än 20' är min allt värderad till... /H |
|
|
90 KSEK för en 528 e39 är i 99 fall av 100 ett sanslöst överpris. Visst har den gått 3000mil så visst. Generellt sett tycket jag bilpriser.se stämmer bra för vanliga bilar, e39 är väl på gränsen till det så frågan är om de inte är så pålitliga ändå. Själv blev jag erbjuden en 523 00:a med 21KLmil, aut och SCHiin och 18fälgar för 25KSEK för ett år sedan, så 40KSEK för en 523 00a är nog inget konstigt alls. |
|
|
Tackar så mkt Den sidan visste jag inte om . Verkar vara en bra hint på vart priserna ligger. Nej dom 90000 ger jag inte även om bilen är väldigt fin. Då lägger jag hellre ner dom pengarn ao "bygger om" en billigre bmw så får man den precis som man vill. |
|
|
Håkan: Varför skulle man inte kunna få ut 80-90 för exempelvis en 540iM i bra skick? Jag håller med om att det generellt sett är mycket med 90kkr för en 528 men å andra sidan så finns det fräscha bilar med väldigt få mil som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att betala 80-90 för. simon_en: Vad du blev erbjuden säger egentligen inte så mycket med tanke på att vi inte vet skicket på bilen eller utrustning i övrigt. Var det en tokfin 523iAM -00 så kan jag bara gratulera. Jag hittar inte en enda E39 med original M-paket under 50kkr. Det är väldigt dumt att köpa en E39 med reparationsbehov. Räkningen kan bli enorm om man är petig och vill ha bilen i bra skick. Det är då bättre att lägga ner några kronor extra och få en bil som både är fullservad och väl omhändertagen vad gäller slitdelar. |
|
| Zed82 : Jag menade inget rep objekt utan hellre en standar modell utan kjolpaket med mera. Det var mer så jag menade | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.