|
|
|
|---|---|
|
En kompis är inne på att köpa audi. Undrar hur bra går en c6 2.0tfsi? Vi va och provkörde en c6 3.2 och den var helt ok tycker ja, gedigen bil och den gick ungefär som min fd 530 e39. Är det stor skillnad på 2.0 och 3.2 motorn? Skiljer väl ca 1,5 sek till 100? | |
|
Tycker 3,2 motorn känns seg. Bättre att välja 2.0TFSI och lite mer lull lull. //Stefan |
|
|
En fyrcylindrig motor må vara snabb men det varken låter eller känns särskilt kul. Ta 3,2an om du vill ha bilkultur. -------------------------------- //Lövet |
|
| Motorgången är säkert trevligare på 3,2 - men 2,0Tfsi kan trimmas billigt/lätt... ;) | |
|
Jag skulle ta 2,0TFSi och uppdatera den. 3,2:an är rejält mycket törstigare än 2,0TFSi och inte värd merkostanden om du frågar mig. Men visst, 3,2 låter bättre och går mjukare. MVH Christofer |
|
| Jo ja såg att det verkar inte vara speciellt svårt att ta ut mer effekt ur 2.0an. Finns en i närheten som vi ev ska åka och kolla på. | |
|
Här hade jag valt 2,0T, redan i standard har denna fullt tillräckligt med pulver, och som konstaterat är det inte så svårt att plocka ur mer till en billig peng. Audi A6 en trevlig bil, men deras V6.or är ingea underverk av motorkultur vare sig gällande karaktär eller ljud, tycker jag. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.