|
|
|
|---|---|
| Min 130i har gått 1200Mil sen senaste servicen, den visar fortfarande max olja enligt den digitala skalan i bilen det är kvar 2300mil till näsra service ska den ingen olja ta på 1200mil eller visar den digitala skalan fel i bilen. | |
|
Hej! Att bilen inte skulle dra ngn olja den senaste 1200milen låter inte riktigt troligt i mina öron. Så tunn olja som används i dagens motorer, så ska man fylla på efter ca 500 -700 mil enl mina egna erfarenheter på min bil. Själv så kör jag med Castrol Edge 5-40. Bättre du åker in till din återförsäljare så de får kontrollera om du har ngn olja i motorn eller har max olja i motorn fortfarande. |
|
| Jag läste i instruktionsboken om det blir fel på givaren ska det stå inactive när man kollar oljan. Kan man helt lita på på kombiinstrumentet eller inte? | |
| Är väl inte svårare än att kolla oljestickan och kolla om det överensstämmer med den elektroniska givaren. | |
| Finns ingen oljesticka | |
| Finns väl inget som säger att en motor måste dra olja? Det är väl snarare så att det är ett bra tecken om motorn inte förbrukar någon olja. | |
|
Se på fan. Ingen oljesticka, där har man sparat in pengar alltså. Nej, inte behöver en motor dra speciellt mycket olja, min förra (325i e46 -02) drog 2 dl på ca 2400 mil mellan oljeservicen. |
|
BCR |
Finns det verkligen ingen oljesticka på 130i! Är det sant??? /Håkan oo=00=oo |
| JA | |
| Mina senaste 4 nya BMW har i princip inte dragit någon olja alls undantaget de första 500 milen under inkörning. | |
BCR |
BMW Berra; Bland det konstigaste jag varit med om på länge... Låter som ett försenat aprilskämt! Saknar alla nya BMW oljesticka ? Eller är det bara 130i motorn? /Håkan oo=00=oo |
| BCR:Vet inte om dom andra BMW saknar oljesticka men 130i har det inte det är digitalt, man kan kolla oljenivån i oljeservice menyn. | |
| Är i princip 100 på att min 118d inte heller hade oljesticka. På min 130i var den digitala nivån oförändrad hela tiden fram till första servicen efter två år (och knappt 3000 mil). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.