|
|
|
|---|---|
Nisse81 |
Hej! Går det att eftermontera nackstöd bak HÖ & VÄ på E36 CAB? Om så är det någon på forumet som vet vart man får tag på nackstöden? K.A |
|
ja det går att eftermontera. På bilskrotar och BMW. Vänligen- Stefan |
|
|
Du behöver även några fästplåtar som nackstödens ben ska ner i. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Lyfter tråden lite, jag tittar på en e36 cab -98 som inte har nackstöd bak, funkar det att eftermontera? Någon som gjort det och kan dela med sig av erfarenheten? | |
|
Har också funderat men det ser ut som om man måste göra åverkan på ryggstödet enligt denna gamla tråden Länk Jag fick för mig att nackstöden satt längre bak men där ska ju ev överrullskydd sitta, det ser man tydligt på Mickes eminenta bilder i tråden. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Lyfter en tråd igen:) Har en e36 cab -97 import utan överrrullningsskydd och nackstöd bak. Går det att byta ut ryggdyna mot en med nackstöd? Tacksam om någon kan dela med sig sin kunskap MoM |
|
|
Om det går att bara nyta ryggdyna vet jag inte men att ta bort ryggdyna i min E36 cab utan bådadera är synnerligen enkelt - ett litet ryck med milt våld så är den loss - den sitter bara hakad fast - får du tag på en med hål så är det ju bara att prova - rapportera gärna - kanske jag kommer på nya tankar igen om dy lyckas. Mitt helgprojekt är att byta halvskinn mot helskinn (med skidsäck) fram och bak i e46 touringen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Ryggstödet sitter fastbultat i min E36 cabrio med nack- och överrullnings-skydd | |
|
Då så en liten uppdatering! Hittade en jättefin ryggdyna MED nackstöd i samma skinn från en e36 328 cab -99 på skroten hemmavid så jag slog till. Fort gick det så ingen annan hann före:) I helgen så var det dags och det var hur enkelt som helst att byta ryggdynan med hade lite onda aningar om nackstödens styrning i botten eftersom de "hängde" löst i sina fästen i ryggdynan. Tänkte kanske att det var förberett i karossen på min men icke. Ringde skrotan igår och de har varit ute och plockat av fästena som satt kvar på skrotcabben så de hämtas idag och de sa att det ska inte vara några konstigheter att få ihop det. Låter lovande MoM |
|
|
Satt ryggdynan med nackstöd bultad i bilen eller var det bara "ryck loss"? Fästena du ska hämta idag - de sitter bultade i bilen bakom ryggdynan eller? Du har inte en bild på avtagen ryggdyna . både baksidan av dynan och själva bilen utan ryggdyna med fästena. /Patrik, lite sugen även om jag mest kör med vindskyddet monterat och sällan baksätespassagerare /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Det var bara "ryck" loss. Har hämtat fästena idag och de sitter bara med 2 mindre skruvar. Ska försöka fixa det i helgen. Ska se om jag får till några bilder. Jag använder ju också vindskydd men för min del vill jag ha nackstöd bak för jag tycker det ser bättre ut för helheten och om man ibland skulle ha någon pasagerare med. MoM |
|
|
Fixade nackstöden i helgen. Det var bara att ta bort ventilationsgaller som sitter på var sin sida om bältesspridaren sen bara skruva dit fästena och återmontera och till sist trycka ner nackstöden. Blev kanon! Nu har jag inte överrullningsskydd så det är kanske svårare då men å andra sidan så kanske nackstöden redan finns vad vet jag:) Patrik, vill du ha bilder så lägg din mail här. Vet inte hur man får in dem i forumet MoM |
|
|
Vill du maila bilder till med så blir jag glad. Min mailadress är förnamn punkt efternamn Snabela Gmail.com och jag heter Patrik Törnkvist och ta bort prickarna över o i efternamnet. Ursäkta jag inte skriver adressen i klartext men vill inte att spamrobotarna ska hitta med. Tyvärr kan man inte lägga bilder i forumet direkt. Tack på förhand! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.