|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad man ska betala för en 330d Touring 2009 som gått cirka 2000 mil? Välutrustad med m-paket, skinn och ev navigator. Bilpriser.se säger mellan 365 och 410 medans alla bilar som ligger ute kostar 350.000+ kr. Det tycker jag själv är mycket då en ny kostar strax under 500.000 netto. Vad tycker ni? | |
|
Jag menade såklart att bilarna som ligger ute kostar 450.000+ (blocket, byt bil) Är det någon som vet nåt om begpriser på nästan nya bilar? |
|
|
Tjena, Jag vet inte vad som är praxis, men eftersom vi köpte en begagnad, nästan ny bil så kan jag ju skriva en rad. Vår bil hade rullat 600 mil och var ungefär 8 månader gammal när vi köpte den och då var den utannonserad för runt 18% under listpris. Sen blev det ytterligare något billigare efter att vi hade dealat med Ditec, vinterhjul och inbytesbil så vi hamnade väl på dryga 20% rabatt. Dock är jag världens sämsta förhandlare, så någon som är bättre på det hade nog kunnat deala ännu lägre. :) Bara för att du ska få någon sorts input. :) 2000 mil borde generera en rätt stor rabatt kan jag tycka. Mvh Wiberg |
|
Roffa1 |
Kanske bättre att leta upp en splitt ny 2009 dessa sjunker kraftigt i värde efter nyår. Jag gjorde detsamma o lyckades pruta bort hela 129.000:-från nypriset. Förhandlingarna tog någon timma i anspråk..men de var det värt;-) Försäljaren sprang säkert sju gånger mellan mig o försäljningschefen, men till slut så gick det vägen. Tror att ekonomin är hårt ansträngd hos många återförsäljare i det rådande dagsläget. Så det finns en god chans att de även accepterar ett skambud. Lycka till. |
Roffa1 |
Det här kanske kan vara ett hett tips: Länk Det borde nog gå att få loss den under 400.000:- en filial till företaget jag handlade av;-) |
| Tack! Vilket listpris hade den? Handlade det om en 330 d med navi mpaket m.m som ligger runt 550000? | |
|
Problemet är att det inte finns så stort utbud av bilar och att det inte kommer in så mycket av begagnade o9:or där av de relativt sett höga priserna på bilar som har rullat närmare 2000 mil. Jag läste om att de generösa rabatter som handlarna erbjudit sina kunder snart kommer att tas bort. Det kommer inte gå att få upp till 20% längre. Dessutom ligger priset på beg bilar snarare fast. Förr eller senare säljes bilen ändå om den har rätt utrustning vill säga. Detta är den indikation jag har fått av min handlare. De flesta verkar lida av ett allt för dåligt utbud av nyare begbilar. //Stefan |
|
Roffa1 |
Steffi Hart: Tror inte 550.000 räcker, du får nog plusa på med minst 50.000 Bara diesel & M-pkt kostar väl tillsammans ca 60-70.000 |
|
En 330d touring kostar 403.000kr i grundutförande. För ytterligare 140.000kr får man med en hel del utrustning även M-sportpaket och lite annat. Så att en ny skulle kosta 600-700.000kr är lite överdrivet såvida man inte kryssar i precis allt som finns att välja. En 330d touring med M-sport och comfortpaket samt Xenon och lite annat får man för strax över 500.000kr. Detta enligt BMWs bilkonfigurator. |
|
|
läger du dessutom dit drag, automat, skinn, navi, ljud, så är du lätt uppe i 600+ i en tämligen normalt utrustad bil. Kryssa för allt så får du se vad du hamnar på. En riktigt trevlig spec men jävligt dyrt:-) //Stefan |
|
|
Fast professional navi är enligt mig bortkastade pengar. Med det mest nödvändiga hamnar man runt 550.000kr, kanske strax däröver. |
|
Roffa1 |
Chris87: Jag tyckte tidigare liksom dig att navin var något man kunde vara utan. Men nu efter att ha upptäckt alla de dolda finesser navin & Idriven bjuder på tillsammans med stereon, så anser jag navin som oumbärlig. iochmed att man väljer navi inkl Idrive from årsmod 2009 så får man då automatiskt DVD-spelare, dessutom en inbyggd hårddiskt som lagrar upp till 16000 olika musikspår i stereon. På endast någon timma tankar du ned hela din gedigna samling med cd & dvd skivor på hårddisken. Du skapar på detta smidiga sätt flera olika album i stereon, vilket innebär att du ej längre behöver fibbla runt med cd-fodral i samband med körning. Snacka om att utvecklingen går framåt;-) |
|
iPod fungerar minst lika smidigt med fördelen att den går att ta med sig. Jag tycker inte de finesser som medföljer är värt pengarna det kostar. Men det är en smak sak. |
|
Roffa1 |
Du får ingen dvd underhållning med ipoden, dessutom kräver den AUX (USB) ingång för kostnaden 3.500:- |
|
Det går väl inte se på dvd underhållning undertiden som man kör, så det är väl inget hållbart argument för att lägga närmare 30.000kr. Sen är skärmen för liten för att se film på enligt mitt tycke. Vill jag se film sätter jag mig framför min LCD tv inne. Går faktiskt att se på filmer i ipoden, fast då får man lägga in filmer via datorn vilket kan tyckas lite omständigt. Men som tidigare nämnt så tittar jag på film framför tvn. Har en bärbar dator annars som kan fungera som dvd underhållning via den standardmonterade AUX kontakten. Nu är det ju inte jag som är på jakt efter en ny bil, men jag tycker ändå man ska ställa sig frågan om de finesser man får verkligen är värt närmare 30.000kr. Roffa1, jag hade hellre lagt 3.500kr på USB uttaget. Men vi är alla olika och vissa gillar massa "gadgets" även om de sällan använder dem själva. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.