AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.128

Har jag BMW originallarm?

samke
Hej! Nu är det så att varken jag eller eller förra ägaren vet om bilen har eller har haft ett originallarm. Det finns endast en nyckel till bilen (enkel nyckel, utan knappar, grå). Bilen låser jag jag med nyckeln. I ventilationsgallret i mitten av panelen, under rutan finns en röd liten sak. Kan detta vara ett gammalt larm?

Det jag är ute efter är det fjärrstyrda centrallåset. Låser gör jag som sagt från förar- och passagerardörren. Vill gärna kunna låsa med en dosa eller från nyckel med knappar. Kan det hända att det enda jag behöver är en nyckel med knappar från BMW (ca 1300:-)?

Tack på förhand!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen är försedd med ett originallarm och du kan behöva en fjärrnyckel. Dock borde larmet gå igång då du låser bilen och den lilla dioden blinka på instrumentbrädan. Ev en felkodsavläsning hos en verkstad kan berätta om det ev är något fel på larmet(borde vara billigare än att köpa en nyckel). Prata med Dr Per på Bil&Motorteknik 087110687 så kan han hjälpa till.
Mvh
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Myckt troligt att du har larm, lyft på baksätet och kolla om du har en DWA-modul.
Asken: Det du skrivern stämmer inte på sena E34. På dessa kan larmet inte aktiveras/avaktiveras via nyckeln, utan det är enbart via fjärr.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
samke
Får åka till Perre som sista utväg. Men kollade under sätet och det enda jag knde finna där var Airbag sensor samt batteriet. Inget annat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.