|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är på gång att skaffa en E90 335xi med diverse Performance delar, bla 19 tummare från Performance. Men det jag är lite orolig över är att eftersom det är en x-drive så kommer bilen se för hög ut, och konstigt nog går det inte att beställa den vanliga sänkningsatsen som kommer med Dynamic- och M-sportpaketet. Så därav har jag två frågor: Har hört att x-drive modellerna är 15 mm högre än en 2-hjulsdriven E90 och därmed hela 30mm högre än en 2-hjulsdriven med fabrikssäkningen, stämmer detta? Andra frågan är om någon vet var jag kan sänka bilen iaf? Vill ju ha minst lika bra kvalite som original. Hoppas att ni kan hjälpa mig! | |
|
Kontakta Dr Per på Bil&Motorteknik så kan han nog hjälpa dig, 087110687. Ev kan H&R fjädrar passa till din bil. Mvh Asken |
|
|
ZEB08: Det stämmer att x-Drive är högre än bakhjulsdrivna. Vad du gör så köp inte Lowtec-fjädrar, been there done that, uppgiven sänkning stämmer inte med verligheten. H&R är säkert bättre... MVH Christofer |
|
|
På äldre fyrhjulsdrivna BMW så slits främre drivknutarna av sänkning, men en lätt sänkning av enbart fronten (15-20mm?) borde inte vara så farligt och då ser den ungefär lika hög ut bak och fram... ZEB08: Nån av dessa borde kunna hjälpa dig: Länk Länk Mvh |
|
|
Det får nog en ganska rejäl sänkning till om det skall bli så fel vinkel på drivaxlarna. sänker man upp till 40mm är det knappast någon fara... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.