AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
50.286

Har jag avlyssningsutrustning i bilen?!

Sida 9 av 11
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
översätt... snälla

-----------------------
Min E30:
Länk
sebbe_bmw
Tack tomten!

Sebbe
Skulle någon snäll själ kunna skicka den till mig också, eller lägga upp det någonstans så man kan tanka hem det?
Det första känns svårt för mig att förstå
efter en liten bit:

Dinkelmann informert... [tyska]
Han nämner iaf något om Powerpoint.. [dammi). Därefter något sifferkombination (säkert ett telefonnummer). Därefter Müller, [konditech hanid], sifferkombination (säkert ett telefonnummer).. Därefter någon tyska.

Går säkert att lätta upp filen med lite bearbetning i ett ljudediteringsprogram, ska se vad som kan göras ;-) (dock ingen expert, men försöka går ju).
Hepp, kan nån skicka till mig med?? Det vore snällt.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Bad min far att lyssna på inspelningen. Han hade många gånger svårt att höra vad som sas, så det blev bara fragment av innehållet:

"Doktor Reiner ..."

"Pass ..."

"Röda kartongen ..."

"Räkningar o.s.v. nästa vecka ..."

"PowerPoint ..." (tyckte jag att han sa)

Sedan telefonnummer till olika personer. Men som sagt, det mesta var svårt att tyda.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har ni bälgat för mycket glögg eller glömt brillorna i bilen??? Länk till filen fanns ju i Ausgarius senaste inlägg! Här kommer länken igen, ett större antalt gånger, så kan nog ingen (förhoppningsvis) missa den!

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh
Kalle
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Ett tips är att faktiskt titta/känna efter under bilstolarna efter prylar. Jag tog mig en flukt efter att ha läst den här tråden för några månader sedan. Och vips så hade jag en elektrisk skruvdragare med tillhörande (och fungerande!) batteri.
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Jahaa detta är ju en klar besvikelse ingen Watergate eller IB-affär.

Killen använde Diktafonen till minnesanteckningar när han körde bil. T.ex. folk som ville bli uppringda + tel nr, inbjudningar, mail mm. Det vi använder post-it till.

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Själv har jag följt den här tråden sedan 4;e inlägget (dock utan att skriva nåt) och jag måste säga att man har suttit och garvat för sig själv ett par gånger, garanterat den bästa tråden jag läst!=)

micke andersson: jag gjorde faktiskt det på -88;n, men det enda jag hittade var 50 öre och gammalt godispapper... *Some guys have all the luck*

*something wicked this way is coming*
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Micke Andersson; jeg tittet engang også under bilsæderne (stolarna)...Porsche 924 i 1986. Jeg fandt en plomberet Lugger pistol ! En anden gang fandt jeg en Mag Light ;-)

V-max
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Micke, vi väntar med spänning på en MP3-fil från din skruvdragare! ;oDD

Mvh
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Wicked: hehe, 50 öre. Men liväl ett fynd det också!

bmwE9: oj, en pistol och en ficklampa. Inga dåliga grejer.

Johan B: *roflol* :-)
Hittade en Ericsson T68 under baksätet!!! De två tidigare ägarna kändes inte vid den. Den hade varken batteri eller simkort och var inte spärrad.
Tack för hjälpen nofx16! Trodde länken skulle vara tillräcklig men uppenbart inte. Får ta ett snack med tomten som levererade den. :)

Har själv försökt tyda vad som sägs. Vi bör dock komma ihåg att personen i fråga troligtvis talar med någon form av dialekt och ej skoltyska.

0-3. Dr Reiners
3-5. Reisepass (pass)
6-9. Rote Kante Buch (Boken med den röda kanten/ryggen)

Mer detektivarbete följer...

Gör det med stil.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag hittade en laseravståndsmätare i min förra V70R!
Kanske kan få till en intervju med den efter nyår :)
//Marin
Intressant läsning, förtjänar att ligga högt på hetaste 100 listan...;-)

Udo Dirkelsniff
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Mycket rolig läsning.

Själv hittade jag en bil termometer i bmw (som ej funkade)

Men i min förra bil hittade jag ett par kronor vill jag minnas.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Sannerligen intressant läsning.
Det närmaste jag kommer nåt liknande var ett körkort som jag tappade i mitten av åttiotalet. Jag fick efter att halvt ha letat ihjäl mig bita i det sura äpplet och beställa ett nytt.
Just då ägde jag en 323i. Denna bil byttes in mot en Golf GTI hos en bilfirma, som i sin tur sålde den till en kille som i sin tur sålde den till ytterligare en kille som gjorde en totalsanering av bilen, och då hittade det fortfarande med knapp nöd giltiga körkortet. Nånstans under sätet. Så kan det gå.
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
När min nuvarande bil var någon månad gammal lyfte jag på baksätet och där under låg det en halvsliten skruvmejsel. den blev väl kvar efter en kaffepaus vid bandet i muenchen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.