|
Sida 10 av 11
|
|
|---|---|
|
Hittade en trådlös telefon under sätet i min 320. Jag och två polare köpte 2 x volvo 240 (för att köra sönder) utan att titta i bakluckan... Vi hittade 24 st hjulsidor, ABS enhet till en volvo 850 och flera dunkar med bilvax/polish/schampoo.... |
|
|
en halväten hamburgare.... i en bil från -98 Automat är bekvämt |
|
| En och en halv ahlgrens bil o en bättre begagnad halstablett :-) | |
|
det ända jag har hittat i min gamla volvo 740 är 3(!) st. whiskey kapsyler av märket Jameson, oroväckande. |
|
|
Hittat i div bilar jag ägt: -fjärrkontroll till en tv (?) -ficklampa modell större -diskmedel, vax, div bilvårdsprodukter -små verktyg (skruvmejslar, tänger et.c.) -småmynt -kartor på utrikiska Säkert en del annat som man inte kommer på just nu... ------------------ Always Diesel |
|
|
Detta var som sagt det mest spännande jag läst i detta forum! Mer mer mer:-) Detta har jag hittat i mina bilar då, under sätet bla: Kondomer, oanvända (!!) Fjärrkontroll till en video, av okänt märke Över 500 Norska kronor Guldring med sten Guld örringar Läppstift och sån där Eyeliner (andvänder inte sånt, men är gift då) Massa godis MasterCard Ingångkort till ett sjukhus i tyskland Eriksson 337 med mera:-) Mvh Hosse |
|
| Hittade bara lite glassplitter under stolarna från ett tidigare inbrott i tyskland. | |
|
fyfan. Det var mycket läsning! Dock trevligt hehe. Hittade följande i min bil *en massa glassplitter *23,50:- *en påse salta apor |
|
mezga |
Riktig kul läsning det här! Jag blev också nyfiken och tittade under mina stolar... och se där - jag hittade en oanvänd cigg... :-) (hade ju varit värre med en fimp...) //Stephan Eventuella stavningsfel är gjorda med flit :-) |
|
jag heter sara o är johnnys tjej.Efter att han visat mig denna tråd så fann jag det omöjligt att slita mig ifrån datorn innan sista ordet var läst.Massa applåder till både den ursprungliga berättaren o de många andra som tyckt till under vägen.hihi(: bmw,what else!! |
|
|
Tack för berömmet Sara! Alltid kul när inte bara de inbitna BMW-fansen hittar till BMW Power, inte sant? Gör det med stil. |
|
|
mycket rolig läsning! ska själv hem efter jobbet nu o göra en grundlig städning. (ha dock svårt o tänka mig att Växjö-polisen skulle hjälps mig om d skulle behövas, kanske kan ringa gtbrg?) När ja skulle köpa min M3:a så hittade ja en uppsättning reservnycklar me startspärr o allt i handsfacket(säljaren hade ingen aning om detta) som ja gav t säljaren. han tackade jättemycke o sa at5t ja skulle få tbax dom när ja hade betalt bilen hahaha. Hade ju kunnat hämta bilen utan att ha betalat... vänatr me sänning på en total översättning! O till alla: HÅLL UTKIK, ANDRA BILMÄRKEN SPIONERAR!!! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Jag hittade denna tråd häromdagen och min fantasi började omedelbart spinna på ett scenario. Här har vi nog ramlat över en historia värd att berätta. Om man läser alla inläggen som är gjorda här och lyssnar noga på mp3-filen så framträder snart ett mönster. Historien behöver inte nödvändigtvis ha skett nu, utan jag tror snarare att händelserna har inträffat kanske för några år sedan. Här är min teori. Roteskantbuch Den gode doktorn (jag antar att det rör sig om en doktor (se Hosses inlägg på sidan 10 - Ett ingångskort till sjukhus)) är av östeuropeiskt ursprung, har tröttnat på förtrycket och ofriheten och har bestämt sig för att hoppa av till väst, närmare bestämt England (se Rontes inlägg på sidan 10 - Kartor på utrikiska och i ett av Penstaticens meddelande lyssnar doktorn på en Engelsk radiokanal i bakgrunden). Till sin hjälp har han haft en ung tjusig, engelsk kvinna (se Hosses inlägg på sidan 10 - Läppstift, eyeliner, örhänge) som han dessutom har haft sexuella avsikter med (se Hosses inlägg sidan 10 - Kondomer, oanvända) och som agerat som kontakt mellan doktorn och MI6 i London. Ytterligare hjälp har han fått av diverse kolleger och medhjälpare. Vinkelman, Muller, Kurt, Dr Schribl och kanske några till (Namnen enligt Pestaticens meddelande). För att samla all information om mötesplatser, telefonnummer, namn och så vidare, har han haft en anteckningsbok (Roteskantbuch). En bok med svarta galonpärmar och röda kanter. En sådan kan köpas i vilken kontorsbutik som helst och är därför svår att spåra. Pentasticen har han naturligtvis haft för att komma ihåg alla detaljer innan de blivit noterade i anteckningsboken. Han har också varit noga med att komma ihåg att ta med sig sitt pass (Reisepass) vilket låter lite udda (han var väl nervös) med tanke på att han inte har några planer på att färdas genom några tullar. Han har nog ett flygplan som står och väntar någonstans. Borgmästaren i staden han bor är också inblandad i avhoppet och har kanske varit den pådrivande kraften och den som tjänar pengar på affären. I ett av meddelandena säger doktorn "Rechnung Burgermeister nächte woche" dvs. "Räkning borgmästaren nästa vecka", alltså skall borgmästaren ha betalt för utförda tjänster nästkommande vecka. Möjligen kan man tänka sig att doktorn hade för avsikt att ha ihjäl borgmästaren med en Luger (se bmwE9 inlägg sidan 9). Kanske var borgmästaren för alltför girig. Färden mot friheten har sedan gått via Sverige mot Norge (se Hosses inlägg sidan 10 - 500 norska kronor) till det väntande flygplanet. I Kållered har dom, doktorn och kvinnan, stannat för att käka en hamburgare (se Styrman1 inlägg sidan 10 - en halväten hamburgare). Doktorn var nog jättenervös och glufsade i sig hela sin hamburgare. Däremot så har kvinnan bara ätit halva sin. Den gode doktorn har nog också fått till det med kvinnan på parkeringen i Kållered. Tysk som han är så måste han skryta med sin erövring och det gör han i meddelandet "Vinkelmann, informiert Dr Schribl erreicht", "Vinkelmann, informera Dr Schribl att det är uppnått". Men här börjar det gå snett. Doktorn har, förmodligen när kvinnan varit inne och pudrat näsan, spelat in ett par meddelande som är oroväckande. I ett meddelande säger han "Dringend ... weil es geht", "Angeläget ... om det går". Vad är det som är så angeläget? Är det angeläget att få fram ett meddelande till engelsmännen eller till hans medhjälpare i Tyskland? Stor oro indikeras dock av detta meddelande och i nästa meddelande får man bekräftat att det hela håller på att gå åt skogen. Meddelandet lyder "Kurt, in frage 36, Sie hast so lauft zuruck!", "Kurt, i fråga 36, har hon sprungit tillbaka!". Fråga 36 är uppenbarligen någon form av kod för en händelse. Doktorn säger ju att hon har sprungit tillbaka. Hon har alltså övergivit honom. Varför? Kan det vara hans dåliga andedräkt, den hemska utsikten att behöva gifta sig med honom eller var det uppgjort redan från början att snuva doktorn på pengarna och göra sig av med honom? Det faktum att Pentasticen hittades inkilad och bortglömd i en bil indikerar att doktorn blivit tillfångatagen men lyckades innan dess gömma diktafonen med dess graverande inspelningar. Anteckningboken med de röda kanterna lyckades han dock inte gömma utan den beslagtogs. Eller kan det vara så att "Roteskantbuch" fortfarande ligger gömd i bilen? Vilken grej. Hade vi haft boken så hade säkert hela historien fått sin chockerande förklaring och vi hade med säkerhet fått veta om doktorn numera sitter inspärrad i en fängelsehåla någonstans eller om han trots alla motgångar klarade sig. |
|
| sveder: Hmm.. Mycket intressant... Inte funderat på en karriär som däckarförfattare?? :-) | |
|
Det kanske är dags för mig att publicera några sidor ur den hemliga Roteskantbuch som jag haft gömd så länge?! Eller bör jag hellre vänta ut doktorn från fängelset? Kanske kan jag sälja tillbaks Roteskantbuch, Pentasticen och bilen till honom? ;) Gör det med stil. |
|
|
Vi kanske bör presentera sveder för nobelpriskommitén inför nästa litteraturprisutdelning :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Haha mkt rolig läsning... Det enda jag hittat imin bil det var en biltema katalog under baksätet... tror dock att det är jag själv som lagt den där : ) 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
Helt klart kul att läsa allt! Personlingen så brukar jag hitta gammalt glassplitter, godis o pengar, gamla verktyg mm.. men denna gång blev det endast ett par vita string-trosor (använda!) Bmw-boy |
|
|
Hahaha det är ju klockrent! |
|
|
hittade handikapp tillstånd i E36 under förarstolen...hade mycket nytta av det i stockholms traffiken tills det blev stulet tillsammans med E39an... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.