|
|
|
|---|---|
|
hejsan, den vänstra kylaranslutningen i min 530 har gått av, har provat att limma men verkar inte hålla för värmen. något tips om bra metod/medel?? eller kanske finns någon som har en hel kylare till salu? ny kylare tycker jag är lite dyrt... tack på förhand mvh calle m60-b30... | |
|
Klart du måste ha en ny kylare till ögonstenen, känsligt det där med kylet på BMW så jag skulle köpa nytt! Får inte gå varmt! Har själv skjutit några BMW toppar, inte roligt, inte billigt! |
|
|
Allt går, men om det blir optimalt är ju en annan sak :) Sätta in en stålhylsa går ju om brottet "sitter rätt" s.a.s. Jag hade en hylsa "inknackad" och sedan så var kylarslangen monterad på hylsan(omärkligt för ögat), fungerade "ett tag" men ingen supertillförlitlig lösning kan jag meddela :) Den sprang läck efter det att bilen(735:an) hade varit i min ägo ca 5 år utan att jag visste om denna reparation.. Blevo en ny kylare sedan. Mvh Janne. |
|
|
vara student och betala 2500 för en kylare, det är ganska mkt. annars hade jag väl gjort det. men vilka kylare är lika, i vilka modeller? m60-b30... |
|
|
Om den höll minst fem år så får man väl anse det pålitligt. Jag har lagat min med ett järnrör och kemisk metall och det håller än, 1½ år sedan. Järnröret fungerar som stöd åt biten som gick av. Kemisk metall på båda sidor av röret. Jag ville inte heller slänga ut de pengarna på en i övrigt frisk kylare. ///BMW - Was sonst! |
|
|
råkade ut för samma sak för en massa år sedan, det blev byte av kylare, resten av plasten är lika spröd som det som pajade. Kolla på ngn skrot om det finns ngn billig hel kylare. Vill minnas att jag bara betalade runt tusingen för en renoverad kylare. var har jag ingen aning, typ 10år sedan. |
|
|
okey tack för tipset, skall testa detta... m60-b30... |
|
|
har kollat runt på skrotar i hela södra sverige, ingen respons alls :/ m60-b30... |
|
|
Jo, fem år är ju snart sagt lika länge som en ny kylare av dagens kvalité håller :) Men när "hylsreparationen" väl havererade så var det ju ingen direkt lögn att påstå att jag blev paff när jag såg reparationen som var gjord.. Van vid att kylare från "förr" håller lääänge, min fd reparerade kylare var annars kanonfräsch med glimmande kylflänsar och i övrigt stabil och utan läckagetendenser eller annat :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.