|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| m3 | |
|
335 är bättre på det mesta. Dessutom kan den med enkla medel och rimlig kostnad fås snabbare än M3e46 om det är intressant. Nackdelen är att den är dyrare i inköp. Spontant skulle jag säga att M3e46 står sig bättre i värde eftersom den är äldre och redan tagit den största värdeminskningen men 335 verkar stå sig oförskämt bra i pris. |
|
|
Jag har också tänkt på följande. Har en m3 97 för tillfället. Men vill gärna ha en nyare och bekvämare bil. Men som man dock kan ta till nordslingan någon gång. Jag hade valt 335an som är nyare, bekvämare men fortfarande snabb! |
|
|
Som vardagsbil: 335 (i praktiken jämnsnabb (trimmad dock snabbare), bekvämare, modernare) Som hobbybil: M3 (aningen snabbare (original), roligare att köra och mer extrem på de flesta punkter) |
|
|
Jag hade m3an innan 335an och det ända jag ångrar är att jag inte bytte tidigare.. Känns som en ny bil jämfört med e46an.. Plus med en enkel liten modifikation (ej jämförbart med att sätta in en kompressor i m3an som någon jämförde med) så går bilen fruktansvärt mycket bättre, jag jämförde mot m3an innan och efter, innan förlorade jag kanske en billängd och efter vann med 3-4.. för 6000 kr.. men jag håller också med om att ljudet talar för m3an... Jag har också väldigt svårt att tro att m3an (e46) är dyrare än 335 om 2 år :) men c42ux vi kanske kan pma varann om ett litet vad gällande det? Mvh |
|
|
En gammal M3 e46 är dessutom dyrare i underhåll och service. //Stefan |
|
|
Tråden har ju varit uppe ett tag nu, hur går funderingarna? Provkört några bilan än? Har varken kört eller åkt m3 e46. Men har ägt min 335 i ett år nu och jag tycker det är en otroligt skön bil. Den är ju som sagt klart dyrare i inköp men förvånansvärt billig i drift. Jag är 27år och bor mitt i centrala Uppsala och betalar 6300:-/år i halvförsäkring, bilen drar 1.0-1.2l/mil blandad körning och under 0.8l/mil i motorvägsfart. Chippade bilar och bilar med manuell låda verkar dra ännu mindre bensin. Komforten är grym och folk över 185cm sitter bra i baksätet, dock är bagageutrymmet rätt trångt. Som det sagts tidigare är m3 e46 klart snabbare, jag hamnar 2-3 billängder efter på 201m. Upp till 200km är man enligt olika tester över 3s efter, stämmer nog rätt bra. Har provat bankörning en gång och tyckte bilen skötte sig väldigt bra. Både bromsar, effekt och balans verkade väldigt väl avstämt. Men i dom tajta kurvorna märktes det att bilen är rätt tung, framdäcken åkte på mycket stryk och oljetempen åkte lätt upp i 120-130grader trots att det bara var 10grader varmt ute. Kort och gott, du står och väljer mellan två riktigt sköna bilar och du kommer säkert bli nöjd vilken du än väljer :) |
|
| En negativ sak med 335an är avsaknaden av diffbroms, med lite chip o doningar så lär det väll bli en hel del one wheel drives. | |
|
Är det bara på 010orna det är diffbroms? //Stefan |
|
|
Stefan: Beställde du diffbroms hos BMW? Eller är det standard på nya 335? Det vore ju PERFEKT! ;) Mvh /Robban |
|
| ELEKTRONISK DIFFSPÄRR kom 2008 på 335an tror jag. | |
|
Jaså, det är ju verkligen inte samma sak... Mvh |
|
| ELEKTRONISK DIFFSPÄRR kom 2008 på 335an tror jag. | |
| OT:Mitt internet är knas därför posta jag 2 ggr. | |
|
Hur är SMG i 335 och M3? Är det samma vxl tid och känsla? Funderar på endera bilen. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.