AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.374

Vad ska jag välja? Bmw M3 E46 eller Bmw 335 E90

Sida 1 av 2
Ab
57
Absolutjohan
Z4 3.0 Roadster -03
För och nackdelar mellan M3 och 335:an. Klart priset är högre på 335:an men då får man en mycket nyare årsmodell. Vilken är roligast, läste på Vtech att man kan chippa upp 335:an till 390Hk.

Dessa funderar jag på:

Länk

Länk

Antar att du har läst:

Länk
Länk
Länk
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag skulle valt 335 alla dagar i veckan M3 CSL undantaget..

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Instämmer - M3 E46:an är för dyr i förhållande till dess ålder idag... Du får en bra mycket modernare bil i och med 335:an!
M3 E46 skulle jag säga, mkt roligare att köra och det finns mer eftermarknads detaljer till den för vettiga priser. Men som sagt 335:an är ju modernare, vill du KÖRA bilen; köp M3:an vill du ÅKA i den; köp 335:an.
Ja har kört dessa bilar. Detta är min uppfattning! Testa bilarna så får du se, vad själv upplever och du tycker.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Maxey. Menar du att 335:an inte är rolig att köra? Håller med om att M3:an är kul men kan inte förstå att du tycker 335:an inte är rolig att köra. Tycker att e90 chassit är bra mycket bättre på många sätt.
Jag hade både en M3 smg 03 individual samt 335 coupe samtidigt och vi körde bilarna på bana vid ett flertal tillfällen.
335:an var betydligt mer lättkörd och lika snabbt som M3:an med en duktig förare.
Gör som maxey säger: testa bilarna ordentligt, gärna samtidigt om du har möjlighet:-)

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Glömde att säga att mitt råd är 335:an

//Stefan
michael.anki
Har inte själv kört 335 an,så jag går utifrån utseendet istället och då är valet E46 karossen.
Sen kan man också säga M är M3 power.

Bmw idag Bmw imorgon
M3 E46 utan någon som helst tvekan! Det är en M bil, 335i är ingen M bil. Den har inte samma känsla, utseende, eller ljud som M3:an. Vill du vara snabbare rakt fram enbart så kör på 335i, men att bara köra fort rakt fram är lika intressant som att titta på färg torka.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag kan lova att jag kommer köra ifrån de flesta M3 e46 både på landsväg och bana med min 335 touring.
Ljudet i M3:an däremot, är svårslaget, det håller jag helt med om.

//Stefan
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
StefanL: Snackar vi orginal 335 touring nu eller?

// Daniel
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Nja, inte riktigt förstås. Då föll det påståendet bort:-) sorry!

//Stefan
En orginal 335 går ungefär lika... men dom som säger att dom "åker i från" en m3 med en 335 har gjort ngt... då kan man stoppa i en kompressor i m3 o kolla villken som går bäst...
Sen kommer m3 e46 hålla priset mycket bättre.. kan garantera att om 2 år kostar m3 mer än 335.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag utgår enbart från vilken som är bästa allroundbilen och att man jämför bilar som är helt original och i coupé utförande, samt M-paket på 335, så är valet i detta fall 335an.

Jag kommer med all sannolikhet skaffa en fin M3-e46 som bruksbil framöver. Har en dotter som snart ska ta körkort och då kommer vi behöva en extra bil. Jag frågade mina döttrar om de kunde tänka sig en 116, men icke. -du kan väl köpa en M3:a, den som vi hade tidigare fick jag som svar. Ja det var väl det svaret man ville höra:D

//Stefan
StefanL: Kan du adoptera mig?
Visa användare
82
x3mkungen
540 IA -94
525D -08 E61
Porsche 911 -86
Snälla Stefan säg att du är typ 60-70 år och dina döttrar är singlar :-)

StefanL:

Om Du som person kör ifrån en M3 E46 säger inget annat än om föraren, men bil vs bil med samma förare så är inte en 335i snabbare än en M3 E46, det finns tillräckligt med tider runtom i världen som bevisar detta. Att tro är en sak, att veta är något helt annat.
Det var väl fan att man inte ska kunna skriva om ett inlägg?

Hur som...du är säkert en banräv ;)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Phoenix M3: Haha, inga problem:-)
x3mkungen: jag känner mig som 80 i dag. Det är inte lätt att vara ensam kille med 3 tjejer ibland.

M_86: Jag har varit det en gång i tiden. Och du har rätt i att M3:an är en snabbare bil runt en bana, inget snack om den saken. Men vi brukade träffas privat och köra på Sviestad ( Linköpings Motorstadion) när det begav sig och då hade man nästan exakt samma varvtider bilarna emellan, M3 vs 335, och det med samma förare.

Självklart kan en riktigt erfaren förare som känner till bilen väl köra snabbare i mer extrema bilar. Så det är uppenbart att en erfaren pilot kan prestera bättre varvtider på bana med en M3a och där en inte allt så erfaren förare klarar 335:an bättre. Fattar ni vad jag menar. Snällare bil=lättare för en icke erfaren, och för en extremare bil krävs en riktig räv:D Så föraren är alltid nyckeln oavsett hur man jämför.

//Stefan
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Inte för att det hör till tråden, men vill man ha en nyare bil så hade jag valt z4 m coupe före dessa alternativ.
Sen om man kan leva utan baksätet är ju en annan femma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.