|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man får tag i en sådan som är applicerbar till en 525 TDS Touring 93? Mvh, Peder Spännande män luktar diesel ! | |
|
Får du tag i en hör gärna av dig! Riktiga män doftar Diesel!! Så sant... Diesel Performance..... |
|
|
Jag är också intresserad... den enda jag hittat är en bok som finns på bildelsimporten. Gäller e34 inklusive diesel, dock endast på tyska... Jag har dessvärre för begränsade kunskaper i språket (tror jag?), trots att en språknyckel följer med. Boken ges ut av "delius klasing verlag" och jag mailade dem och frågade om den fanns på Engelska, eller planer på detta. Jag frågade även (egentligen utan någon förankring...) om det fanns möjlighet att köpa rättigheterna till engelsk översättning. Fick svar att boken inte fanns på engelska men att man sålt rättigheterna till en del andra europeiska språk. Som privatperson kan man inte köpa rättigheterna för översättning (visste jag väl!) men företag verkar kunna. Är det någon som har bra kontakt i förlagsvärden? Eller kanske man kan klara sig igenom bara med språknyckel utan några direkt tyska kunskaper... nån som vet? Always Diesel |
|
|
Jag vill också ha en sån bok. Men jag har också kommit fram till att det är omöjligt om man inte kan tyska. Verkar finnas en marknad för en rephandbok till TDS E34. Konstigt att det aldrig dyker upp nån. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
markus00 |
Jag har den tyska varianten från bildelsimporten. Jag kan inte ett skit tyska men med hjälp av bilder och språknykeln så förstår man det mesta fast det tar ju lite längre tid... |
|
Jag har då en rephandbok på svenska till E34 som e utmärkt! Det är Haynes Gör-det-själv-handbok från Haynes publishing eller nått sånt men ja såg ju just att den inte behandlade dieselmotorn så den va no inte te nån större nytta för dej kanske =) |
|
|
Skall kolla in haynes tror jag, kan inte ett ord tyska så den varianten är nog körd.. Mvh, Peder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.