AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
254.433

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 9 av 36
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Jag visste inte att det fanns, men nu vet jag att det finns. Internetdagis.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
krika
Och du är en av de som måste bekräfta det :)

Ett tips till ECO - begär själv ut uppgifterna från BMW, scanna in, o lägg upp - så snabbar man på processen lite kanske!?
Jag själv är inte 100% slängd i det tyska språket men någon som är det kanske har lust att avvara ngn krona på att slå exempelvis Autohaus Hoffman en signal, ge dem chassinumret och be dem verifiera att dom haft inne denna bil på service.

Tel direkt till servive-avd. är: 0049-8441 895030, alt, 0049-8441 895031
Chassinumret: WBSBL91090JP88797 (Räcker att uppge de 7 sista)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Står inte på någons sida i denna soppa. Följande summering samt reflektion kan dock göras så här långt:

Rony: Det verkar i nuläget som att han inte hade ordentligt på fötterna då han startade den här tråden. Man kan/får inte peka ut någon om man inte har ordentligt med bevis som styrker det man påstår. Något att tänka på för alla de trådskapare som startar trådar angående oseriösa försäljare/firmor m.m. Än värre är det när man hänger ut privatpersoner som annonserar på tex blocket. Jag har under de senaste dagarna sett löjeväckande exempel där potentiella köpare hänger ut säljare bara för att den 17 år gamla bilen med 20.000 mil på mätaren har några stenskott på huven som säljaren "mörkat". Vidare behöver man de facto inte vara en bilskojare bara för att man säljer en 5 år gammal bil där dämparna till bakluckan är slut. Alla har vi olika uppfattningar om hur en bil skall vara för att kunna beskrivas som att den är i "fint skick". Acceptera detta och ert bilägande liv kommer att bli avsevärt mycket lättare. Är ni tveksamma? Förklara för säljaren att vad ni förväntar er FÖRE ni ger er iväg 100mil enkel resa för att titta på något vrak.

Tänk efter lite innan ni startar era trådar! Vad kan man förväntra sig av en bil som gått 20.000 mil och som är 17 år gammal? Vilka krav eller förväntningar kan/får man egentligen ha på en bil som kostar 30.000 kr?

Ecomotor: Ni kunde definitivt löst detta på ett mycket bättre sätt. Ni kunde på ett sakligt och belevat sätt bemött kritiken och framför allt inte börjat hota folk till höger och vänster (vilket ni för övrigt inte kommer att ha någon som helst juridisk framgång med).

Vi övriga bilentusiaster får leva vidare med vetskapen om att man alltid har ett val när man skall inhandla nästa pärla. Vi kan tex välja att inte handla av bilhandlare som säljer importerade "pärlor" som endast rullat 3-4000 mil på 6-7 år och som dessutom annonseras ut 50.000 kr under marknadspris. Något som i princip alltid stämmer är den gamla tesen; låter något för bra för att vara sant, så är det oftast det!!

Vad man sedan väljer att göra är upp till var och en.

To each his own!

Mvh Lloydan
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
När vissa chockar med sin envetenhet kommer Lloydan och visar att de finns hopp för mänskligheten!
mo
171
motorsport5
Z3 M Roadster -97
745 iA -02
LLoydan, sallepwr +1
Jag tror inte att det är vanligt att hänga ut en firma utan anledning. Visst kan jag komma på enstaka anledningar (eg ovän med ägaren), säger som någon tidigare att det inte har hänt många gånger under mina år på AP. Däremot har det varit desto vanligare med skumma och fifflande bilförsäljare. Ser man vidare på sättet att "försvara" sig, bla genom grundlösa hot om juridiskt efterspel så stämmer det än mer in på en oseriös bilfirma. Den nyreggade "medlemen" (patetiskt) samt andra trådar med samma topic kring ecomotor är sista spiken i kistan. Oavsett resultatet gällande bilen i tråden så hade iaf aldrig jag gjort affär med en sån bilfirma!

Hur som haver så är det ju hårda fakta som räknas så jag hoppas Rony återkommer eller att någon annan finner energin att ta reda på hur det står till med milen. Ett ägarbyte tar vanligen 2-3 dagar så imorgon vet vi iaf om ecomotor ljög om att de sålt den, det ger väl (ytterligare) en fingervisning. O så var det det där med 2.5 bilar/dag...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, jag har kollat upp en del bilar på Bmw, mig veterligen så är det endast ÄGAREN numer som kan få fram uppgifterna, + att det kostar 700kr. Så det är inget man gör för skojs skull...

Sen kan ju säkert nån bmw-anställd kring-gå systemet om de vill men inte säkert att nån vill riskera det här...

Bäst i detta fallet är självklart o ringa eller mejla de verkstäder där bilen varit o få det bekräftat på mejl tex...

Den där Rony var verkligen skum om han nu hux-flux försvunnit....

Mvh Peter
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
jo men ibland ska man ju passa sig lite förstår att han har ändrat var han bor ålder o sånt.... för det e ju inte så svårt att hitta en bmw anställd som heter rony om man vet vart han bor :) såna firmor kanske har lite kontakter o man vill ju inte han nån ovälkommen ska komma o knacka på dörren :)
ECO. Ni borde väll ha info eller iallafall få fram info om bilen i fråga?
det skulle ju kunna retvå er från allt snack här.
Så jag skulle gärna vilja se lite bevis och inte bara massa hot som ni hittills kommit med, lite förklaring?

t.ex att ni sa att bilen var såld, men ändå så är den fortfarande till salu. varför?
Mr Olimpic
Hej alla
jag har kollat upp alting med Bmw M3 ....och har sett den hos Ecomotor...och jag gav dom 250000kr kontant men han vill inte sälga den för deta priset.....jag har M testat bilen det var gudkänd och klart ....om ni vill ha dom paprena så kan jag skicka dom görna till er NI SOM ÄR SVARTSJUKA .....Rony hhhh du e bara lite ung kille .....säg till pappan han ska köpa lördag godis till dig ........
OBS
jag känner inte Ecomotor eller sammaarbete med dom

MVH
MR Olimpic
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Nu slog blixten ner igen. =)
Mr Olimpic.

Så du M-Testade en bil som du sedan inte fick köpa?
Är det så du menar?

Du förstår väll själv att du inte är speciellt trovärdig och den enda som tror på dig är nog bara.... ja just DU.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Stämpel nr 2 i boken verkar inte komma från KFZ Fahnroth
utan något som verkar vara en väldigt liten bilfirma (?) Länk

Adressen ser ut att stämma med stämpeln i boken:
Werner Fahn Kfz-Handel
Waal 36 a, 85296 Rohrbach, Bayern
T: 08442/955237

Känner mig som en repig skiva, men varför beställer inte Ecomotor ett registerutdrag hos BMW?

______

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Snyggt weeeman, du har rätt! Noterar att Rohrback och Pfaffenhofen bara ligger 20 minuters resväg från varandra.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Nu kanske man är liite konspiratorisk men om den näst senaste stämpeln är stämplad 07 så borde den väl inte ha samma svärta som den som är stämplad nu i oktober? Den ser väldigt färsk ut men dom kanske bara använt en bättre stämpeldyna?

Synd att man inte ser nummret på sidorna ordentligt, vore intressant att se om något uppslag försvunnit..
Som jag ser det har ni redan möjlighet att kontrollera bilens servicehistorik till hälften.

1. ring dom verkstäder som haft bilen inne, tyska firmor släpper gärna sådan information eftersom det är straffbart i tyskland att fiffla med mätarställning.
2. enklast av alla, ta ut en kopia på fahrzeugsbriefet, kontakta den sista ägaren som står på det och fråga honom/hon kort och enkelt - hur långt hade bilen gått när du sålde/bytade in den.

Efter detta är jag idel öra, tills dess kan man varken säga bu eller bä
Ju mer mr olympic skriver desto säkrare blir man! :)

Som flera skriver, normalt hade en seriös handlare antingen själva redan kollat upp historiken (!) eller varit intresserade att göra det efter påståendet Rony kom med. Det är väl det normala, istället kontrar ecomotor med "materialet måste vara originala och juridiskt godkända för att senare kunna bevisas rätt, annars kommer detta att kosta honom mycket pengar i skadestånd". I rest my case...
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hehe, var lite rädd att tråden skulle dö och mitt vardagsnöje skulle försvinna. Tack Mr Olimpic för att du håller tråden vid liv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.