AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.342

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 6 av 36
Fram med bevis så den här soppan kan redas ut. Är bilen skruvad är det bara att anmäla.

BMW CS #1812

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tyvärr börjar tråden få en styrning som inte är så bra. Åter igen, ta't lugnt och låt oss avvakta mer information. Det är förstås inte bara att trolla fram ett papper på två minuter, det kan ta några dagar eller en vecka. Philip Sahlsten sammanfattar det bra: "fram med bevis så den här soppan kan redas ut".

Trådskaparen bör förstås vara drivande med att ta fram information eftersom det ursprungliga påståendet kom från honom. Jag tror att han känner pressen. Min fråga till honom blir: vad exakt var det för information som din tyske vän tog fram? Om han jobbar på BMW så borde han kunna ta en "serviceutskrift" (som jag antar att det var) som därefter skickas antingen med fax eller via mejl till dig. Du kan därefter lägga ut den på nätet så att alla får se handlingen. Den brukar vara på två-tre sidor.

Vad gäller den eller de som påstår sig företräda Ecomotor så ligger det förstås också i ert intresse att få rätsida på vad som är rätt eller fel. Inlägg som att ni skall "anmäla även alla ip adresser här som har diskriminerat oss eller kallat oss för olika saker" leder bara i fel riktning. Det finns bara förlorare och min personliga uppfattning är att er affärsverksamhet tar mest stryk. Mitt råd, om jag vore i era kläder, är att ni försöker redovisa så mycket information ni kan. Denna tråd har nått en punkt där ni har mest att förlora på att folk tror - rätt eller fel - att en (eller flera) av era bilar har skruvats. Det är ungefär som Mona Sahlin och tobleroneaffäreren. När drevet går så är det bara att lägga sig på rygg och redovisa allt man vet. Det är enda chansen att vända spelet.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Var inte bilen såld eller är det en annan likadan?

Länk

Varför är Rony "bannad"?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

ja det visar ju bara att Bilhandlaren på ecomotor ljuger...han har ju skrivit moinst 2 gånger att bilen är såld....o ändå kommer det ut nya annonser...

Jaha, kan man bli (bannad) oxå?! vad innbär det?

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

*minst
Gör det ecomotor, ser fram emot en process! Generellt är det ett ganska vanligt beteende från bedragare att börja hota med det de själva är rädda för, nu är det inte många procent tvivel kvar! :)

Ja ska man "sälja" 2.5 bilar/dag så...
Förövrigt kan man bara bli fälld för diskriminering gällande etniskt ursprung, kön, religion, handikapp, ålder eller sexuell läggning. Det borde nog din jurist ha förklarat. Var tycker du ecomotor passar in? :)
Rony har fått ett rött kryss på sitt konto? Varför?
Kan nog vara så att "Rony" är förbannad på Ecomotor och hänger ut dem utan bevis. Han har inte lagt fram ett enda papper utan bara kommit med insinuationer. Ändå är Ecomotor mer eller mindre redan dömda i tråden.

Det vore fint med en förklaring på varför Rony blev bannad så att Ecomotor kan antingen bli fällda eller rentvådda. Annars tenderar det att bli så att företaget kommer att dras med en orättvis stämpel.

Tycker även att Ecomotor borde lära sig kundvård och serviceinriktat bemötande. Inläggen i denna tråd är under all kritik.
Ecomotor kunde ha fått en massa gratis reklam om de svarat seriöst och konstruktivt. Dock kan jag väl förstå att de blir förbannade vid anklagelser utan bevis. De duktiga företagarna lyckas vända såna här situationer till sin fördel.
Kan det vara så att Ecomotor är en annonsör på Autopower? Annonser försvaras till tusen. (vilket jag kan förstå då det kostar att driva sidan)
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
rony är 14 år, tjej och bor i tyskland.. Lika stor trovärdighet som ecomotor tycker jag..
Inte för att man ska lägga ut sitt personnummer och bild etc. Men oddsen att ronys personuppgifter stämmer är faktiskt inte höga..
För info: Rony har spärrat sig själv, genom att ändra sina kontouppgifter till en mailadress som inte han/hon har bekräftad. Anledningen till detta kan vara att den nya adressen inte finns och att bekräftelsemailet då inte kommer fram.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Jag sa ju att det är någon bluff med trådskaparen.
Jag tror att trådskaparen har själv blivit lite rädd när han insåg att det gick lite över gränsen än vad han trodde först. Därför så spärra han sitt eget konto tror inte att AP har gjort det men man kan ha fel.

Som sagt alldeles för många såna här trådar som skapas utan någon som helst bevis på det hela. Ger bara dåligt rykte till företagen som kan vara helt oskyldiga. Borde rensas direkt om man inte har någon bevis bakom sina påståenden.

sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
en jävla massa bullshit alltså....
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
OMG jag borde ha blivit en dektetiv :)
Såg inte AutoPower Redaktionens inlägg eftersom jag funderade länge på vad jag skulle skriva :)

Jag har varit intresserad av denna bil och har därför gjort en del research på den.
Slog man i förra veckan upp bilen på transportstyrelsens hemsida stod det registrerat att bilen gått 4800 mil, slår man i dag upp bilen på transportstyrelsen står ingen mätarställning registrerad. - är det någon som försöker radera sina spår?!?!
Angående om denna bilen är skruvad eller ej, kan jag inte svara på men väldigt mycket tyder på att den är det (hoppas Rony snart förmedlar bevis så att vi kan stänga ner denna diskussion).
Jag tycker som många andra härinne, att det är fel att peka ut ett företag som svindlare om man inte har konkreta bevis, men i ett forum som detta måste man kunna få lov att diskutera sina åsikter och upplevelser. Alla kan skriva på detta forum och ECO-motor har haft alla chanser i världen att bemöta denna kritik på ett bra och professionelt sätt...
Informations som ges i ett forum som detta är ovärderlig för personer som mig som ska köpa en entusiast bil, så tusen tack till alla som deltagit i denna tråd…

Jag valde att backa på affären efter att jag läst denna tråd.
Jag skulle ha åkt till Göteborg och tittat på bilen i lördags, ECO-motor sa att jag var tvungen att komma på lördagen då en kille från Stockholm hade skrivit kontrakt och hämtade bilen på måndagen om jag inte köpte den(uppenbart säljtrick, men bilen var ju intressant). Min polare Dela hittade denna tråden på fredag kvällen, jag läste den och såg att ECO-motor samma kväll skrivit att bilen var såld. Jag kontaktade dem lördag morgon för att höra om bilen fortfarande var till salu, fick sms tillbaka där det klart och tydligt stod att bilen fortfarande var till salu. Jag konfronterade dem med det de skrivit i denna tråd och fick svaret att bilen skulle säljas till bästa bud på måndagen. I mina öron låter detta väldigt mycket som en stressad/pressad bilsäljare.
Hursomhelt så skrev ECO-motor på denna tråd i lördags att de sålt bilen och att de nya ägaren ”visste vad han hade fått”… men för 10 minuter sedan står ECO-Motor fortfarande som ägare och bilen har heller ingen registrerad mätarställning…
Det är allt för lätt att bre på sin egna magkänsla, speciellt när man kan vara anonym. Tyvärr kan det få förödande konsekvenser.

Jag är mest nyfiken på M5:an som så tydligt annonserades under falska mil.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
sallepwr
Mer lr mindre.

Mr Olimpic
Hej alla
Jag är intreserad av denna Bmw M3 som Ecomotor har ....det spelar ingen roll om bilen har gått 8000 mil .....jag har set bilen och bilen är så fin och det fins alt utrusning på bilen .....ni som snakar om dena BMW m3 men ni har ingen råd att köpa den ni är svart sjuka ......jag ska köpa den idag ....bilens pris är 259000 kr det e ju biligt.......Rony om du har bvis om dena bilen så kontackta mig görna .....Jag kommer till dit jobb vill see dom paprena..........

Ecomotor Är bra Bilfirma
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.