|
Sida 5 av 36
|
|
|---|---|
|
Håller med, sådana här trådar är ovärderliga för folk som köper begagnat. Och det är ju inte tråkigt att se oseriösa bilhandlare stå med brallorna nere sas. |
|
|
Man ska inte behöva läsa på ett forum om en bil som man "tror är skruvad" innan man vet med säkerhet och har papper och bevis så är såna här trådar obetydliga. Ta fram all bevis och sen kan man starta en tråd om det hela. För varannan bil ute på blocket är skruvad enligt vissa experter här inne. När jag är riktigt intresserad av en bil så skakar jag fram lite extra cash och gör en M-test, så får du fram allt du vill veta men är den skum däremot så backar jag ut bara, jag skapar inte en tråd direkt om att den här bilen är skruvad bara för att den har rullat 200 mil ena året och 50 mil den andra. Det är varje köparens skilldighet att ta reda på allt om bilen själv och inte genom en tråd på ett forum. |
|
michael.anki |
Hallå, du menar,har du effektiva hjälpmedel skall du inte använda det??? Då skall man köpa först,kolla sen??? låter detta rätt?? Bmw idag Bmw imorgon |
|
Håller med om att det är dålig stil att hänga ut en firma utan att presentera solida bevis. En sak att man vet om att en bil blivit manipulerad, en helt annan sak att kunna bevisa det. Visst är det kasst med folk som lurar godtrogna kunder, men det är samtidigt minst lika illa att försöka smutskasta ett företag utan att först ha solida bevis som presenteras. Ur ett samhällsperspektiv är det heller ingen som vinner på att företag försätts i konkurs, eftersom de anställdas försörjning då faller på staten, vilket är alla vi som jobbar o betalar skatt. Tänk på det innan ni hänger ut ett företag. Med det sagt innebär det inte att det är ok att bedra folk. Det tråkiga är att hur mkt man än försöker kommer det finnas folk som köper bilen i tron att man gjort ett fynd. Jag tror att det är relativt troligt att bilen nu är manipulerad, men det är inget som någon kunnat styrka ännu. Att BMW Group Göteborg skriver fel miltal som är lite off är inget konstigt. Det är ofta 2540 mil blir 2450 mil osv. Alla som har haft med deras verkstad att göra vet hur det står till med kompetensen hos de 3 service mottagarna som sitter där. Det är mkt tack vare de jag idag kör Mercedes :) __ Min bil: Länk |
|
| Mugge sammanfattar det jag inte får ut i skrift. Mycket bra dessutom. | |
|
Monster Femma: M-test är nog bra men den talar ju inte om hur mycket bilen har gått i verkligheten. Ganska stor skillnad i värde på en bil som rullat 5 eller 12K mil.. Tycker det är kanon att trådar som dessa skapas då det blir svårare för firmor liknande "Fiffel & Båg" att blåsa kunder på pengar.. |
|
|
Jag håller med om att det lätt blir häxjakt och att kalla fakta gärna får presenteras. Det är ju inte förbjudet att sälja prisvärda bilar... Med detta sagt så måste jag få kommentera ECOMOTORS affärside: "Handla ett begränsat antal fordon i bilparken, hålla låga marginaler och på det sättet nå en hög omsättning och därmed kunna erbjuda ett bättre pris!" Är det bara jag som tycker att den affärsidén är lite motsägelsefull? |
|
|
Nej det är inte motsägelsefullt, dock svårt att realisera eftersom det förutsätter att man har ett konstant flöde med bilar till bra priser in till företaget. Om du tittar på frölundabilkonsult här i gbg, så har de ett bra fungerande system. Låga marginaler på biler = bra priser, hög omsättning. Det går verkligen bra för det företaget. __ Min bil: Länk |
|
|
Klart man ska använda internet och forum till att informera varandra. Hur kan det vara fel att hjälpas åt, mycket märklig inställning?! Har man problem med den typen av trådar så är det väl enklast att bara strunta i att läsa dem! Uppenbarligen finns det andra som är intresserade. Tycker det är mycket som verkar skumt i den här soppan och vis av erfarenhet vet jag att verkar det skumt så är det oftast det. Vi får se om Rony snart undanröjer allt tvivel. Personligen hade jag undvikit både bilen i fråga och firman i stort. Visar det sig sen att den är skruvad så hoppas jag att detta infromation som denna bidrar till att firman kursar! |
|
| "hoppas jag att information som denna bidrar till att firman kursar" ska det stå. | |
|
Dessa människor ÄR redan en kostnad för samhället, värre kan det inte bli. Johan |
|
|
...borta över helgen och OJDÅ, här har en tråd exploderat! :) ECOMOTOR Sweden AB, trevligt att vi fortfarande är vänner... Hur som helst tycker jag inte att jag kommenterat negativt. Jag upplevde inte bilen lika fin i skicket som jag förväntat mig och särskilt inte jämfört med min bil som då ändå är lite äldre och gått lite mer. Dessutom blir det såklart inte intressant för mig att köpa en bil av er när ni inte byter in min bil. För min egen del är det lite av vitsen att jag ska slippa lägga ned tid och eventuellt pengar ifall jag köper av en firma. Sedan kanske du uppfattade kommentaren om hur noga ni är när ni tar in bilar som orättvis, men jag tycker att den hörde hemma här eftersom det är en sådan total kontrast till vad trådskaparen påstod och det var faktiskt inte menat som negativ kritik mot er som företag eller dig som säljare även om jag kan förstå att den kan uppfattas så. Om bilen inte varit omlackad (huven) så står jag fortfarande vid att jag skulle bli förvånad och särskilt med tanke på t ex fälgarnas skick (även om jag reserverade mig med att jag inte är expert på lack). Jo, min bil är inte till försäljning förrän jag hittar en annan bil i tillräckligt fint skick, först. ;) |
|
| Rony låg inne me info, men var e den? | |
| Cstjawa. den kommer imorgon | |
|
Tror inte han ens har någon info, men jag hoppas jag har fel för hans egen skull för annars är det bara pinsamt hela tråden. |
|
|
Hej på er alla AP medlemmar, Vissa av er känner jag personligen och vissa inte. Det hela kring m3.an som ni har påstått här i några dagar, stämmer inte alls med verkligheten. Någon eller några av er här djävlas mot oss utan anledning, men han kanske har sina själ. iaf. För det första: Jag skulle så gärna vilja att "RONY" kontaktar mig och skicka in sina material och bevis så fort som möjligt och materialet måste vara originala och juridiskt godkända för att senare kunna bevisas rätt, annars kommer detta att kosta honom mycket pengar i skadestånd. Enligt en affärsjurist som jag har varit i kontakt med redan. Jag kommer att gå vidare med detta och anmäla även alla ip adresser här som har diskriminerat oss eller kallat oss för olika saker. Det är väldigt enkelt och skapa en tråd här på forumen och börja diskriminera och anklaga ett företag eller person utan bevis, men man måste veta vilka konsenkvenser som kommer att bemöta er i framtiden. Jag önska er all Lycka /ECOMOTOR Sweden AB |
|
|
Ecomotor: Du vinner inga plus poäng genom att hota folk till höger och vänster med stämningar ;) Din attityd gör snarare att du verkar mer misstänkt. Presentera fakta på att bilen har ärlig mätarställning (och även den andra M5an som diskuterats) så löser du det här direkt! ______ |
|
| Ecomotor: Kan inte DU presentera bevisen som ger stöd för din version??? Vad jag vet så är man "oskyldig tills motsatsen bevisats" enligt svensk lag...Så om du nu drar "Rony" inför rätta så borde ju det betyda att du besitter bevis som styrker din version, samt att dessa är "hållbara i domstol"... Min grova gissning är att din "skrämseltaktik" kommer slå tillbaka hårt på dig själv... | |
|
"...skicka in sina material och bevis så fort som möjligt och materialet måste vara originala och juridiskt godkända" Ett bevis är ett bevis. Det är domstolen som tar ställning till dess bevisvärde. Ett fax från bmw i Tyskland på mätarställningen är ett utmärkt bevis. Behöver varken vara "original" eller "juridiskt godkänt", vad det nu är..... |
|
| I serviceboken står de väl 43898 följt av 48416 är väl inget konstigt med det? Samt att trådskaparen skrev 4800mil. Hoppas Rony återkommer med bevis imorgon... Väntar oerhört på att få se upplösningen av detta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.