AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.257

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 4 av 36
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ta't lugnt, låt oss inte tappa fokus. Vi koncentrerar oss på detta exemplar. Ord står mot ord, sanningen kommer inom kort.

Personligen tycker jag att det finns många frågetecken. Bland annat är jag lite fundersam kring en enägarbil med tre olika stämplar i serviceboken. Varför - var ägaren inte nöjd? Och varför skippades ett servicetillfälle? Tittar man närmare på stämplarna så finns bl.a. Kfz Fahn. Det visar sig vara en mycket liten verkstad (?) som drivs av Joerg Fahnroth. Postnumret och adressen på stämpeln verkar inte stämma med Fahnroths nuvarande adress.

En sökning på Autohaus Hofmann GmbH ger 338.000 träffar på Google. Jag ser tyvärr inte adressen, men det verkar vara i Pfaffenhofen, se nedan:

Anschrift
Autohaus Hofmann GmbH, Otto-Hahn-Strasse 2, DE-85276 Pfaffenhofen
Telefon: +49 (0)8441 89500, Fax: +49 (0)8441 895050
eMail: hofmann-pfaffenhofen@mobile.de.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Med 2,5 sålda bilar om dan skulle lagret på 19 utannonserade bilar säljas på en vecka

______

jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Hahahaha

Ecomotor vilket jäkla skämt. fortsätt att köra taxi istället.

Johan
Do
183
Dojjan
M3 SMG -03
Om man kollar bilderna som Dela lade upp så är det något som inte stämmer. Besiktningsprotokollet 091016 säger 48872 km och serviceboken 091020 säger 48416 km. Går mätaren baklänges?
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Skarpt Dojjan! En sak till. På serviceprotokollet står det Jassim B med en adress som inte överensstämmer med bilfirman. Hur kommer han in i bilden, jobbar han där eller?
Något väldigt skumt me denna bil... behöver jag över huvud taget ta fram uppgifter för att det ska bevisas eller räcker info ni har fått =D "Seriös säljare" undra om den skruvades i sverige ??? vad tror du mixtus ?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Rony:

Självklart ska du fixa fram uppgifterna så att vi får svart på vitt :)

// Daniel
Gemini__
Som sagt det är väl självklart att du ska ordna fram uppgifterna så det inte blir något tvivel om saken. Kör hårt nu ;-)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
För min del så lyser alla varningslampor när det gäller denna bil, men steget från red flag till att peka ut någon för att skruva mätaren är långt. För din egen del Rony bör du löpa linan ut.
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Jag tycker inte det behövs mer bevis iom detta:

"Om man kollar bilderna som Dela lade upp så är det något som inte stämmer. Besiktningsprotokollet 091016 säger 48872 km och serviceboken 091020 säger 48416 km. Går mätaren baklänges?"

Det visar ju även att det är ecomotor som skruvat mätaren. Något har ju hänt mellan 16 och 20 oktober, då ecomotor ägde bilen. Bra bevis i en kommande rättegång! Undrar dock hur de kunde vara så dumma att de skruvade den en gång till efter besiktningen...?
michael.anki
Rony,gör nu inte som en Bodybuilder, pumpa en massa luft o sen bara pysa!

Lägg fram bevisen på måndag o knäpp dom ordentligt om det stämmer.

Bmw idag Bmw imorgon
Hahaha fy fan Dojjan, bra syn!

Polisanmälan någon? Hahaha :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När det gäller de olika mätarställningarna i oktober så är det inte omöjligt att det kan finnas en naturlig förklaring. Om jag inte uppfattat det fel så lagras ju mätarställningen i LCM, kombiinstrumentet och i nycklarna och dessa mätarställningar kan diffa något. Vi besiktning så läses ju kombiinstrumentet av medan man vid service läser av nyckeln.

Vidare så har jag själv fått kvitton från BMW där mätarställningen härstammar från förra gången bilen var inne, dvs det har legat kvar i datorn och ingen ny avläsning har gjorts.

Det kan ju också vara en felskrivning antingen på Bilprovningen eller BMW.

Vill inte på något sätt försvara ECOMOTORS men jag är inte övertygad om att just denna mildiskrepans behöver vara något konstigt.

___
//Ulf
Rony, Plocka fram all data du har tillgång till, Så vi verkligen får svart på vitt. Sånt här måste stoppas.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Mmm Rony, ta fram bevisen, annars e du lika rutten.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Rohrbach och Pfaffenhofen ligger iaf väldigt nära varandra - båda ligger några mil norr om München, så en ägare kan ha använt dem båda...
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Men lägg ner snacket detta börjar bli riktigt tråkigt med polisanmälan och bevis till allt om bilen. AP känns mera som efterlyst nu för tiden, varannan tråd som skapas nu för tiden handlar om "atkta er för den här bilen, bedregerier, skruvade bilar och skulle inte köpa olika bilar bara för att killen har tagit fel bilder lr kan inte stava osv.

När ska ni börjar bry er om egna problem istället för att lägga näsan i blött bakom ett skärm.

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Jag tycker definitvit att oseriösa handlare som säljer skruvade bilar skall sättas på plats och hängas ut. Men då får ju den som utpekar se till att ha svart på vitt, annars har det ju ingen tyngd.
michael.anki
Monster Femma: Här finns folk som har en jädrans koll på bilarna o som sitter inne med info om olika bilar här, jag tycker nog dom hjälper ev potensiella köpare så dom inte handlar skrot.

Tråkigt säger du att läsa om det, jag säger jädrans tråkigt om någon handlar skrot för någon simpel tjyyyv fifflar.

MvH Micke

Bmw idag Bmw imorgon
Monster femma: Vaknat på fel sida?

Sätt dig in i situationen själv, att du blir varnad för en ev. bil som du kanske köper och får reda på att det varit skruvad. Blir du då arg på den som berättar det och säger du då att denna person ska sluta lägga näsan i

Jisses!

Jag tycker det är fantastiskt att sånt här kommer fram, så sluta gnäll.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.