|
Sida 3 av 36
|
|
|---|---|
|
Ja återstår att se vad som gäller men varningsklockorna ringer vilt för mig iaf. Får man in en bil som är så pass gammal och rullat så lite så undersöker man väl saken själv ecomotor?! Näe för mig är det uppenbart en lurendrejare så riktigt bra att du informerar Rony! Tyvärr blir det vanligare och vanligare med blufföretag (inom alla branscher) och detta är väl enda sättet att skydda sig än så länge. Tycker AP borde ha en egen avdelning för detta. Sprid det till alla ni känner (när det är helt fastslaget)! |
|
|
Det är mycket bra om vi kan få fram fakta kring bilar som känns osäkra, det sparar många framtida tårar. Tänk den stackarn som köpt en bil och det visar sig att det skiljer 10.000 mil. Vad tror ni händer den dagen han eller hon ska försöka sälja. //Stefan |
|
| Jag skulle vilja se Ecomotor förklara 5:an. Blir ju inte mer uppenbart när det finns foto på mil sen i deras annons var visst 3000-4000 mil -poff- borta. | |
|
ECOMOTOR Sweden AB skriver: Bilen är såld som sagt, behöver ej lämna ut regnr på någon annans bil här. Visst behöver du inte lämna ut regnummer till en bil ni sålt.. men ännu mindre ha annonsen med regnummer (i texten) och bilder på bilen kvar på internet! // Daniel |
|
|
Om det visar sig att M3:an är skruvad nu så tycker jag att vi gör en samlad polisanmälan. Man kanske skulle lägga ner lite tid på att göra livet surt för dessa skojare, om man gick ihop i en sorts förening/företag och lade energi på att söka bakgrund på bilar som ligger ute för försäljning, jag tror säkert att alla som är intresserade av en bil skulle betala någon hundring eller 2 för att få veta historik. Ecomotor,, om det visar sig att bilen är skruvad, kommer iallafall jag gå vidare. |
|
|
Det är ju uppenbart att bilen är skruvad. Allt tyder på det (precis importerad, lågt pris för en 04a med så låga mil, märklig annons m.m.) och om bilen gått 12.000mil vid senaste servicen på bmw i Tyskland så är ju saken klar. Ecomotor visar ju även hur oseriösa de är genom att svara spydigt här på AP. En seriös firma skriver inte att de potentiella kunderna är "avundsjuka" och man kallar dem inte för "vännen". Som bilfirma bör man även kunna skriva en annons utan stavfel och särskrivningar. Vartannat ord är ju särskrivet eller felstavat. Man borde kolla upp vem som köpt bilen (om det är sant att den är såld) och tala om att för honom att han är lurad. Det här är bedrägeri så en polisanmälan vore på sin plats. |
|
| Det är ju självklart att bilen inte är såld, de la ju ut en ny annons utan reg.nummer för att dölja. | |
|
Spajjs ---> Ha, ha! Spot on! :) Personligen tycker jag denna tråd är riktigt intressant eftersom detta företags framtid hänger på den. Det vore ju så otroligt pinsamt för Ecomotor om Ronys information visar sig vara korrekt. // Thomas |
|
|
Såld eller inte Ecomotor står fortfarande som ägare till bilen... |
|
| håll ut allihopa, Ska fixa fram info så fort helgen är över... Kan inte börja med det för än på måndag. Riktigt pinsamt för eco motor... Jag menar en bilhandlare vill väll tjäna en slant på bilen.. vad kan dom ha köpt bilen för i tyskland... jag menar dom har vell betalt frakt o registrering på bilen.. så vad jag beräknar har dom gett runt 200.000:- - 220.000:- för bilen och det finns ingen m3 i hela tyskland med dom milen och årsmodellen för dom pengarna... eller har jag fel ? m3 är ju nästan dyrare i tyskland än i sverige | |
|
Låter bra Rony. Det är ju viktigt att ha fakta i dessa sammanhang, det kan ju förstöra väldigt mycket om en oärlig person bestämmer sig för att skriva ner ett företag eller en person på rent djävulskap. ______ |
|
| Rony: Upp till bevis snart då, hoppas du hittar infon och sätter dit dem hårt! | |
|
hey Jag tittade på denna BMW, men blev varnad mot bilen av en medlem från autopower - tack så mycket Danny!! Detta är bilderna av service boken ECO Motor skickade till os. Länk Länk Länk Länk |
|
| Jag har alla mails från ECO och kan skicka dem på e-post vis någon skulle vara intressered. | |
|
Jag känner att upplösningen är nära. En mycket bra tråd. Låt oss se till att hålla rätt nivå så att den inte blir raderad. |
|
|
Skulle tråden bli raderad är det skam och förtvivlan. Kanske det går att få igång en dialog med Eco motor. Självklar ska det finnas utrymme för att föra sin talan om man anser sig driva en ärlig verksamhet, Detta kan ju få förödande konsekvenser för ett företag. Ska bli intressant att se vad Rony får fram på måndag. //Stefan |
|
|
Mycket intressant läsning om det stämmer så skall företaget hängas ut i media Hur det än är så är det tråkigt för de som blir lurade En tanke vad får man för straff om man luras har haft en E39 T som visade sig vara skruvad lämnade tillbaka bilen och fick tillbaka pengarna Var nöjd med det så jag gick inte vidare med det kollade upp bilen för ett tag sen och då var den skrotad Ha de T |
|
| Väldigt konstigt servad måste jag säga... första servicen vid 2496 mil .. låter konstigt, och om jag inte ser fel är den gjord 2008/10/24 så med andra ord har bilen rullat ca 480 mil om året... riktigt bra pris för en bil som har rullat så lite. | |
|
Hej igen, Era kommentarer här är roliga för oss. Ni sitter hemma och kollar in vad andra gör, och kommer ingenstans. Ingen av er skulle få någon medalj om ni försöker prata illa om andra personer eller företag, iaf. jag tycker om AP annars och det är en väldigt bra sida som man kan kolla in lite då o då på sin fritid. har aldrig tidigare skrivit här men alltid läst både forumen och nyheterna. iaf. Gällande M3.an: bilen har varit testat och varudeklaration är ifylld i Sverige. Bilen har haft en enda ägare i tyskland, han hade den som 3.e bil och endast kört med den under sommartid och senaste 2 åren har den mer eller mindre varit avställd (kört ca 4-500mil). Bilen är i nyskick, De som har sett den i verklighet, vet vad jag prata om. Dessutom känner vi ägaren i Tyskland, mycket väl. Jag gratulerar den som har köpt den nu, han vet vad han har fått. Tycker synd om spekulanter som lyssnar på andra skojare här som skriver en massa strunt på sidorna. de har gått miste om en riktigt fin bil. ECOMOTOR har alltid haft en bra ryckte, och vi även hjälper andra med bilar,både för försäljning, inbyte och förmedling av deras bilar. Vi har en stor kundkrets i Göteborg och säljer igenomsnitt 2.5 bilar/dag. Jag önskar er allihoppa en god fortsättning och lycka till. PS: (SYND ATT POSITIVA KOMMENTARER SKRIVS ALDRIG HÄR, FOLK TYCKER OM ARGUMENT OCH ATT PRATA ILLA OM ANDRA):DS MVH /ECOMOTOR Sweden AB |
|
| Grymt ecomotor 2 bilar om dagen dvs ca 50-60 bilar i månaden inte många handlare som gör det .. Sveriges ledande bilförsäljare grattis !!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.