|
Sida 28 av 36
|
|
|---|---|
| kundtjanst@bytbil.com | |
|
svenrik: Tackar! Mvh Markuz |
|
|
Detta var vad jag fick till svar av kundtjäns på bytbil: Hej Våra kunder ansvarar själva för att annonserna skall vara korrekta. Är det nu så att ngn handlare skriver ut felaktig info så kan vi tyvärr inte göra ngt förs vi får in en polisanmälan mot den handlaren Mvh Markuz |
|
|
Bättre att folk håller sig till ämnet så tråden kan hållas öppen. Jag tror också att bilen omregistrerats på en bekant till ägaren, bara att hålla utkik efter alla M3or som kommer ut. De väntar förmodligen några veckor innan de vågar lägga ut den igen, ECO Motor lär ha lagt ned en den slantar på annonsering vid de här laget. Förmodligen så kommer de nog låna en bild för att inte det ska vara allt för uppenbart att det är samma bil. |
|
| Någon var intresserad av 325:an Länk dom hade ute på annons. Regnr: TWW547. Av någon anledning har dom mörkat regnumret i annonsen men tittar man på dom andra bilarna dom har så ser man den bilen, med regnumret synligt. Bara att efterforska för den som vill. | |
|
Komplett ifylld service bok.... insp1 - oljeservice 4490mil... ca 2000mil för sent!? Och sen oljeservice igen ...Hade för mig att insp2 kom efter andra oljeservicen, men det kanske bara e jag som är pedantisk..... Less is More |
|
|
Är det bara jag som har tre nyklar och en reserv till mitt åk... Kanske har blivit över... Less is More |
|
|
andreas_r: Oljebyte - Insp1 - Oljebyte - Insp2 osv ska det vara. Insp1 vid 4500 mil låter helt normalt. ------- //Lövet |
|
|
har ni uppgifter om fler skruvade bilar så äre bara att PMa dom uppgifterna info[a]bilskojare.com |
|
|
andreas_lofgren: JAG SKA FÖRTYDLIGA MIG: Precis, insp2 efter ANDRA (2) oljeservicen (Andra(2) i bilens historia, alltså totalt) Och när jag skrev insp - oljeservice så menade jag följande: Mellan en oljeservice och en insp1 alt 2 så tycker jag att det är onormalt med det går 4490 mil alltså ca 2000 mil FÖRSENT(ungefär), för det är precis vad det står i serviceboken för denna bil (TWW547) insp1 vid 4851mil och därefter oljeservice vid 9340mil, eller? Mitt inlägg var mer av den ironiska typen än allvarlig, det gäller också mitt inlägg angående nycklarna. Hoppas jag gjort mig tydlig. Less is More |
|
|
andreas_lofgren: Kolla förresten Anders.s LÄNK till TWW547, där finns ett kort på service boken så kanske du är med på vad jag menar... Less is More |
|
|
Varit in på bilskojare.nu och läst några av dom inskickade bidragen. måste säga att många av dom fall jag läst så.. Tycker jag handlarna har haft rätt..inte solklara bilskojare med andra ord?.. Så varför finns dom då med på denna sajten?..uppenbara försök till att lura köpare,visst då tycker jag dom har på sidan att göra,men många tycker jag blir uthängda utan direkt grund.. Om konsumentombudsmannen har dömd ett fall till säljarnas fördel så borde dom väll inte finnas med på sidan? /Dogge |
|
|
En liten notis, på Ecomotors bilar: generellt visar de regnr på alla bilar som det står sv-såld i rubrik, eller text (Med undantag för Mazda 6) - de andra har dolt regnr. Varför? |
|
| Bra fråga.....???? | |
|
bilhandlar Dogge ! ? tydligt att alla har olika uppfattningar |
|
|
bilskojare, om en sajt som din ska verka seriös och få någon betydelse gäller det att vara väldigt restriktiv med vad man lägger in. Jag tycker inte att en firma som fått rätt i allmänna reklamationsnämnden förtjänar att hamna på en sida som heter bilskojare. Glöm inte att det finns gott om knepiga bilköpare och rättshaverister också. Blir lite inflation i begreppet "bilskojare" när man riskerar bli uthängd som detta så fort en meningsskiljaktighetuppstår. Lista dem som inte följer ARN:s beslut eller som det finns dokumenterat att de tex skruvar mätare. Nej, jag är inte bilhandlare! |
|
|
bilskojare.com tror jag att du menar inte .nu Bra sida för övrigt |
|
|
Håller med Björn! Har bilfirman fått rätt av ARN så ska dom absolut inte vara med där. Sen kan det ju vara vettigt att skilja på de firmor som följer respektive inte följer ARN's beslut. ___ //Ulf |
|
|
Håller helt med Ulf och Björn! Följ ARNs beslut eller avstå. Annars skulle vem som helst som kände för det kunnat starta idiot.se och lagt in samtliga AP-medlemmars nick där, hur kul hade det varit? ;) |
|
|
citat HFR: Annars skulle vem som helst som kände för det kunnat starta idiot.se och lagt in samtliga AP-medlemmars nick där, hur kul hade det varit? ;) Hahaha klockrent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.