|
Sida 27 av 36
|
|
|---|---|
| En fråga: HUR gör dem när de skruvar så pass "nya" bilar? Kopplar in en dator och justerar valfri mätarställning? | |
|
Då får jag hålla koll, bor i centrala Varberg och det finns ungefär 10 pizzerior där, mest känd är väl Champino Pizzeria, ägaren gillar Bmw, han har tidigare kört M5 och kör nu en vit M6 (fet!) Less is More |
|
|
Vilken underhållning! Känns alltid lika tryggt med bilhandlare som har @yahoo eller @hotmail mailadresser. |
|
|
Underhållnigsvärdet borjar för att vi kan krossa "318is" tråden.. /J |
|
| nån tog tydligen bort den länken jag skrev, finns tydligen utrustning att köpa på diverse sidor, till och med blocket. Som man kopplar till bilen och går in o ändrar genom nån slags dator, i annonsen stog det att den funka till nästan alla nyare bilar, så det känns som vilken liten buse som helst kan göra detta för att tjäna en liten extra slant | |
|
Ceroz, jättebra att du tipsar om hur man backar mätare. Såklart att ditt inlägg togs bort. |
|
|
Så länge det finns pengar att tjäna kommer detta fenomen alltid att finnas. Undrar hur många som blir lurade varje år på g av mätarfusk. //Stefan |
|
| BjörnB: Det var inte riktat som nåt tips, inte nån hemlig information direkt, efter en snabb googling så fick jag svar på hur man gör detta. | |
|
BjörnB: Visst är det kanske inte jättebra att tipsa om hur man backar mätare? Men så länge det inte är olagligt att göra det ser jag egentligen ingen anledning till att ta bort ett sådant inlägg. // Daniel |
|
| Rätta mig om jag har fel men man kan inte ändra milen i databoxen om man inte byter hela modulen? | |
| Bilen är, enligt Zatzy, numera såld till en pizzeriaägare född -83 i Varberg. :) | |
|
Jag inte annat än tycka synd om den nya köparen, om han helt plötsligt skriver ett inlägg här på forumet i likhet med " Ny BMW ägare, har lite frågor" - den feedbacken han kommer få när han berättar vilken bil han har köpt, blir inte nådig. Jag ser två scenarion: 1. Han visste om skruvningen, och kanske tom utnyttjade den här tråden till att pruta rejält på bilen. 2. Han visste ej om skruvningen - jag vill inte på något sätt trycka på någon fördom, men jag har mina misstankar att han ej är kommen ur en Svenskättad familj. Och skillnaden på oss i landet lagom och övriga kulturer är att "deras handlingar och tankar ligger närmare varann jämfört med våra där det är mycket tanke och väldigt lite handling (ex. alla muttrar om bensinpris osv - men inte f*n gör någon av oss något åt det) Ps. Klimatfrågan är en bluff som det mesta inom politiken - men vi dansar med som vanligt ds. /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
|
Då har jag fel! Less is More |
|
|
jag ser ett tredje. ECOmotor omreggade bilen på en polare för att undvika mer uppmärksamhet... |
|
|
Läser och begrundar,en vacker dag lurar dom fel person. När sånt här uppdagas så går det fort utför..Hur stor procent Bmw ägare är det inte som flurerar här på autopower..skulle tro att 80 procent av sveriges bmw ägare har varit inne på denna sida nå´n gång..sen är nog en stor del av bmw kunderna åtefalls förbrytare..en gång bmw=fortsatt bmw deras firma är troligtvis dödsdömd,varesig det varit en engångsföreteelse eller systematiskt lurendrejeri.. /Dogge |
|
|
Och dom som inte hänger här känner säkert någon som gör det och får reda på det genom dom. Eller hör något av folk på diverse bmw träffar runt om i landet. Så det lär nog sprida sig som en löpeld genom vårat avlånga land. och kanske även våra grannländer. Så tror dom har grävt sin egna grav i och med detta. Men som många andra redan skrivit så är det bara nytt namn på firman och och ägaren till firman men samma människor som har det. SECOND PLACE FIRST LOOSER |
|
|
Decerto: Det går tyvärr lätt att ändra för skurkar med rätt utrustning. ______ |
|
| Visst, byta namn på företaget är lätt men kanske inte lika lätt för en viss herre =) | |
|
Länk! De finns hos Bytbil ------- //Lövet |
|
|
Jag tror du missförstår mig. Det är kontaktinfo till bytbil jag är ute efter. Mvh Markuz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.