|
Sida 25 av 36
|
|
|---|---|
|
"Hittar jag en jättefin bil som verkar reko och som klarar kollen så struntar jag i om den ligger under "misstänkt" listan!" Det skulle sannorlikt inte jag göra om jag hade fler bilar att välja på och jag tror många andra köpare drar öronen åt sig. Jag skulle inte vilja ha min oskruvade bil på "misstänkt" listan. |
|
|
Jag håller med. Tänk om någon som bara tycker illa om än själv eller ens företag lägger ut bilen för att göra livet surt för än. Kommer garanterat att missbrukas av företag som vill göra det lättare för sig själva. Ifall denna lista ska kunna publiceras måste det finnas starka bevis för att fordonet i fråga faktiskt är skruvat och inte bara misstankar. Det finns för många som drar slutsatser utan några som helst grunder och det gynnar inte någon alls utan tvärt om så blir listan något som man inte kan lita på och då tappar den hela sin funktion. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
I all välvilja att "registrera" skruvade bilar så tror jag nog att detta kommer bli riktigt svårt. Först och främst ligger det ett stort ansvar på site ägaren, men kan hamna i all möjliga tvister som man inte räknat med. Det kommer ta mycket tid i anspråk om man ska ha det på en seriös nivå. Man kan inte bara anta att länkar på papper är bevis på att en bil är skruvad. inte så svårt att fabulera ihop lite digitala bilder. Bra tanke men mycket svårt att uppehålla. Som någon sa tidigare så faller hela iden om man inte kan lita på listan. |
|
| Det är bra att denna diskussion förs nu. Hela tråden började med att Rony lät meddela att M3:an skruvats 8 000 mil och han hade bevis för det. Hittills har han inte presenterat ett j-a skit utan det var Sven-Erik (vem han nu är) som gjorde efterforskningar som visade att aktuell bil var skruvad. Mycket bra jobb, sätt dit de som säljer skruvade bilar. För att det hela skall få trovärdighet bör Rony börja med att visa upp sina bevis. | |
|
Det är ju trots allt bara Ronys trovärdhet som saknas... Det är ju bevisat svart på vitt att bilen är skruvad och att EcoMotor är en oseriös firma som försöker lura folk. Egentligen borde det ju inte vara mera snack om saken och alla som läst denna tråd bör varna alla de känner för M3an med nummerplåt CKD438 och chassinummer WBSBL91090JP88797 då den är skruvad samt varna alla de känner för att handla hos ECOMOTOR som uppenbart lever på att lura folk. punkt slut!! |
|
|
Helt riktigt Svenrik men OM inte bevis hade kommit fram så hade det vart allmänt skitsnack och OM ECOmotor hade vart en seriös firma så hade detta skadat dem utan att de gjort något fel. Därför är det mycket viktigt att bevis läggs fram om man nu ska starta en ny sida som bara innehåller bilar som är skruvade och firmor som sysslar med sådan bil-handel. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
En sådan lista med skruvade bilar MÅSTE styras hårt, och allt som läggs in där måste ha något trovärdigt bevis som styrker skruvningen. Annars kommer garanterat oseriösa köpare använda den som prutningsmetod. Bara att lägga upp en bil där, sedan starta lite trådar på forum och sedan ringa och lägga skambud... Oavsett om bilen är ärlig så är skadan redan skedd om sådant skulle inträffa. ______ |
|
| har läst i tråden att ni saknar en sida där skruvade bilar kan publiceras, kommer att komma en sådan flik på bilskojare.com har även tänkt att länka direkt till pågående diskutions tråd ..kommer ni över info som bevisar att bilen ÄR skruvad så kan ni maila in dom uppgifterna. | |
|
Here we go again: Länk |
|
|
Jag tror att någon kommer tjäna en slant på den här idén. |
|
|
Ska bli kul att se hur lång tid det tar att sälja bilen? Och hur köparen reagerar när han/hon får veta att den är skruvad.... För jag är helt säker på att någon kommer vara vänlig och ringa upp den nya köparen och berätta:) Mvh. Richard |
|
| Ny annons ute på bilen igen | |
|
Fattar inte... Han tar två nya bilder, ändrar annonsen att han kan tänka sig byte... vad håller dom på med! Less is More |
|
|
Jag skulle bli glad om det kunde diskuteras om en "ny sajt med skruvade bilar" i en annan tråd. Detta har diskuterats många gånger tidigare och det kommer ingenstans. Det är för många hinder. |
|
|
Andreas_r Jag kan förstå att man har lagt ut en ny annons Dem har sänkt priset och accepterat byte. sen lite nya bilder är inte fel heller. dem kunde kanske uppdaterad den gamla annonsen i stället. |
|
| Annonsen borta :) | |
|
Bara en liten adress som redan finns på ämnet WWW.bilskojare.com Noterat att det är väldigt tyst från ECO Motor och superfemman. |
|
|
Länk! |
|
|
Är den "nya" annonsen redan raderad? BMW CS #1812 |
|
|
Det händer nog mycket hos ecomotor just nu, inte en enda beg bil till salu på ecomotor.nu, konstigt... Less is More |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.