AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.262

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 24 av 36
Antar att Programmer syftade på att det var en 525d och ingen 530 som det angavs
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ok, men det var ju en 525d och den lär vara skruvad betydligt mer än 8000 mil.

Den rullade över 19.000 mil på 2,5 år, och detta miltal var noterat 2008-04. Intagen i Sverige 14,5 månad senare kan ju innebära att bilen rullat ca. 28.000 mil om den körts i samma omfattning även dessa 14,5 månader. Men minst 9.000 mil är den skruvad och förmodligen mer än så...

___
//Ulf
Programmer
Men det var ju en......och den lär ju varit skruvad.....

Men jag håller med dig i sak ;-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det var inte meningen att låta negativ åt andreas inlägg...Inläggen om 525:an hade jag sett men hur jag än letade så hittade jag inget om en skruvad 530.

Även om nu 530'n var en 525:a så har det varit många misstänkt skruvade bilar den senaste veckan...och det är väl bara vad man brukar säga "toppen på isberget"...

___
//Ulf
Conan999
En sajt där vi samlar alla skruvade bilar vore idealiskt, alltså inte bara BMW utan alla bilmärken. En sk. "svart lista"

Conan999
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En lista kanske är bra, men ett alternativ är att skriva ut reg nummret i tråden så blir det sökbart.
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Tänk om någon lägger ut din bil bara för att jävlas?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med om att det finns en del att fundera på innan man startar en sådan lista och jag är inte odelat positiv.

Trådar där en säljare eller bil hängs ut på lösa grunder är inte alls bra.
Conan999
MF: Har man en icke skruvad bil så har man inget att vara rädd för, eller hur? En sådan lista bör givetvis visa historik(bevis) oxå.

Conan999
Man kan väl ha olika kategorier typ "misstänkt" och "konstaterad" där de senare måste ha bifogade dokument som stödjer påståendet. I "misstänkt" bör man skriva en motivering. Sen ska ju ingen kunna lägga in bilar själv utan det bör göras av en moderator, vilket ju innebär att det tar lite tid i anspråk...
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Det är en bra idé men som sagt så behöver det finnas mycket hårda regler för en sådan lista.
Och den måste vara kontrollerad av en moderator så att reglerna hålls och att inget publiceras fören bevis finns.
Det är bra för både er som konsumenter och för oss handlare som håller på med ärliga affärer.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Jag tror inte att en misstänkt kategori skulle vara en så bra ide, det är för subjektivt och riskerar bara att hänga ut en massa oskyldiga.

Conan999. inte riktigt sant, är man felaktigt anklagad så är man redan i många läsares ögon redan skyldig. Skulle det vara ok att bli kallad pedofil i folkmun fast det inte var sant?
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Tycker det funkar fint när det kommer upp en tråd om skruvade bilar, där vi kan föra diskutioner om detta. Viktigaste är att vi kommer med reg nummer och bevis.
Då blir det också lätt att söka bilen eller regnumret här på forumet!

Less is More
an
316
andreas_r
Visst blir det lite långt ibland, men vi är många som är intresserade och nyfikna!

Less is More
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag regade "skruvad.info" precis. Kan bygga något på det om så önskas.
Bilarna är oskyldiga, det är de "skruvade" bilfirmorna vi behöver straffa.

mvh/ Anders
an
316
andreas_r
AKN: Visst har du har rätt.
Dock så kan firmorna byta namn, lite svårare för bilarna att byta regnummer!

Less is More
Jo så sant.
Om skruvade bilar pekas ut sjunker drabbade bilars marknadsvärde och därmed minskar/försvinner säljarens förtjänst.
Men som nämnts tidigare, det måste vara säkra bevis annars kan det gå mycket illa.

mvh/ Anders
Det ligger ju ett ansvar hos betraktaren också! Finner man en bil under "misstänkt" så är tanken att man absolut ska kolla upp den inte att den per automatik är skruvad. Jag betraktar nog alla bilar som misstänkta om det inte finns särskilda skäl! :)

Det är en klar skillnad på misstänkt och bevisad skruvad. Nackdelen med att inte ha med kategorin är att det ibland tar sin tid innan mail besvaras, fax skickas eller att man får tag på personen (igen). Under tiden kan bilen ifråga hinnas säljas. Hittar jag en jättefin bil som verkar reko och som klarar kollen så struntar jag i om den ligger under "misstänkt" listan!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har ett förslag. Tänkte skapa ett forum där man får lägga upp bevis på bilar man vet är skruvade. Finns konkreta bevis flyttas denna "misstänkta" bil till en databas över konstaterat skruvade bilar, där man kan se regnr, VIN, märke, modell, konstaterat miltal.
Vad tror panelen om det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.