|
Sida 22 av 36
|
|
|---|---|
|
Herregud, det där var den löjligaste förklaringen jag någonsin hört. M3 taxi, även om det kanske skulle vara möjligt att någon skulle vara så dum att köra en M3 som taxi... så talar alla bevis emot dig! i Serviceboken står det att bilen i oktober i år rullat 4800 mil när den var på service hos BMW i Göteborg. Ni säger själva, att den som haft bilen i tyskland har haft den som tredje bil och att ni känner personen väldigt väl. Barry, du säger ju emot dig själv och gör bort dig. Det är ju pinsamt. Ingen som har läst denna tråd kommer att tro att ECO-motor är en seriös firma oavsett vad ni/du säger... ECO MOTOR är en oseriös fifflar firma som skruvar bilar. till moderatorn, du/ni kan inte ta bort detta inlägg då detta varken är personangrepp, ovesäntligt eller något helt tredje, detta är FAKTA!!! Det var JAG som tog fram bevisen från Tyskland och de kommer direkt från Hoffman i Pfaffenhofen som har servat denna M3. De som vill se original mailet kan ju lägga upp sina mail adresser så skickar jag gärna. ECO MOTOR HAR SKRUVAT DENNA BMW! |
|
|
Barry, jag tycker det är mkt bra att du reggar dig på AP och svarar på anklagelserna. Men det vore mycket trevligare om du seriöst kunde bemöta det som kommit fram istället, inte minst för din egen och din firmas skull. Det är inte bara några få insnöade BMW entusiaster (tex jag) som läser här även potentiella kunder som kommer googla på ECO motor, idag och i framtiden, kommer snabbt hitta denna tråd. Därför är det ganska viktigt att det blir rätt och nyanserat i debatten. Du litar inte på Svenriks uppgifter, har ni planer på att göra en egen kontroll istället? Om vi antar att bilen är skruvad hur ska ni hantera saken? |
|
|
Mycket underhållande tråd! För er som har egna erfarenheter av ECOMotor, positiva eller negativa, vill jag tipsa om att gå in på Rejta.se via Eniro. Skriv ert omdöme på ett ställe som läses av betydligt fler än AutoPower. PS. De kanske menade att M3:an var en Ringen-taxi ;) |
|
|
Inka02. Hehe ja det vore ju ännu bättre om den gått typ 30,000 mil som ringen taxi, då vore den i riktigt pedantskick ;) hehe Att inte Ecomotor själva förstår att dåliga nyheter sprider sig så mycket mer än goda, jag tror att alla som läser det här forumet kommer akta sig och varna andra från ECO, rätta mig om jag tror fel :) jag är iallafall en av dom. |
|
michael.anki |
HAHA,M3 som taxi, nej nu har du spårat ur totalt Barry. Lägg ner bilfirman o öppna ett pizzahak istället, lika smort o kletigt har det blivit. Bmw idag Bmw imorgon |
| Men snälla! Haka inte upp er på att han skrev att bilen rullat som Taxi, det var ju bara för ett försökt till att förlöjliga tråden. | |
michael.anki |
Ja,då kan man väl säga att han misslyckades grovt. Som någon sa innan, denna tråd är den roligaste på länge? Kan ju undra vem som förlorar mest på all skriverier här, Ecomotor eller AP anhängare???? PGA tidigare inlägg från Ecomotor o deras lakejer behöver ni hela dagen idag att fundera över frågan. Skulle ni komma på det redan nu , så GRATTIS! Bmw idag Bmw imorgon |
|
Att bilen är skruvad råder det inga som helst tvivel om... Det som är roligast är ju ändå att bilfirmans kommentar tas på allvar! "Bilen är en f.d. taxibil och har rullat 40000mil. alltså fyrtiotusen mil. miltalen står fel i annonsen. Så här lägger det till. Är alla nöjda nu? Nu har ni alla fått svar" Hur kan man tolka det bokstavligt och missa den uppenbara ironin? Stor humor !!! |
|
|
Jag misstänker att ECOmotors kunder inte bryr sig ett dugg vad det står på mätaren ändå. Bilen kommer att köpas av någon som vill ha en cool bil att glänsa med ute i förorten till billigt pris. Det finns en person i den här tråden som garanterat har köpt sin bil under samma premisser. ------- //Lövet |
|
|
Decerto: Men snälla! Haka inte upp er på att han skrev att bilen rullat som Taxi, det var ju bara för ett försökt till att förlöjliga tråden. man kan väll kalla det försök att förlöjliga tråden, men jag skulle mer säga att han förlöjligar sig själv. Han har misslyckats med alla sina tidigare inlägg. Så grattis ECOmotor jag tror ni tappat ett antal potentiella kunder plus att alla som sitter på forumet kommer att sprida ryktet om er. som sveriges bästa och seriösaste bilfirma... eller? :) |
|
|
Personligen, hade jag blivit skeptisk om jag gått in på deras hemsida, redan UTAN att ha sett den här tråden:Ecomotor, med miljö i tanken.....ser inte riktigt miljötänket i deras fordonspark, sen ser det inget vidare ut med hemsidor som inte är uppdaterad/färdiga. Biluthyrning: Mer info kommer i Maj 2009..... Fordon till salu: Kommer snart.... |
|
|
Andreas, Inte särskilt svårt att gissa. När man dessutom bemödar sig att felstava firmanamn och namn när man uttalar sig för att undvika googlesökning blir det ganska solklart. |
|
|
Eniro Näste, En bar Idee! Less is More |
|
|
Kompletterar med några tankar om det BjörnB skrev: Vi är många potentiella kunder här på forumet och säkert en hel del av oss är egna företagare som vet hur viktigt det är att ha ett gott ryckte på marknaden. Jag skulle vara livrädd att delta med min verksamhet i en tråd som denna. Ett bra tipps till er på Eco Motor är att, om det nu går - få upprättelse, att bemöda er med att bevisa att ni inte är några fuskare. Intressant tråd f.ö. //Stefan |
|
| Hade den berörda parten varit 100% säkra på sin sak så hade de inte ens bemödat sig om att gå in här och skriva. | |
| Man skulle ha fixat en lista med Mätarskruvade bilar så att man kan gå in och söka där när man själv äre ute efter att byta bil, skulle vara guld värt att ha en sån lista som är Korrekt :) | |
|
En väldigt underhållande tråd, tyvärr så var det ju så få inlägg från ecomotor vilket var väldigt synd. Dom stod ju i särklass för de absolut roligaste stunderna och höll verkligen tråden vid liv. Fram för fler bilskojare på forumen, bättre underhållning än P3!!! |
|
| Funkar fint å svara om man vill | |
| Det kommer nog snart ett "smart" svar från Eco motor AB.....eller kanske en bra förklaring till denna bil? Den har ju bevisligen skruvad mätarställning... | |
|
Denna tråd kan nog avslutas nu...iaf tills Ecomotor hittar på någonting igen =). Bilen tråden handlar om har avhandlats klart & den är skruvad oavsett vad aktuell bilfirma säger. Det finns inget ytterligare att gå igenom helt enkelt. Synd, för det har varit en mkt underhållande vecka =). Mvh P.S Iofs, det som skulle kunna var kvar att gå igenom är ju ett tyskt garantiutdrag, om det nu finns några noteringar från senaste 2 åren tex. Hasso, du kanske kan undersöka saken...? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.