AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.261

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 20 av 36
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Det sa jag inte heller. "Runt" 28.000 euro. Vissa är dyrare och vissa är billigare. Genomsnittspriset är 20-30tkr lägre i Sverige. Inte så svårt att se det om du botaniserar på mobile en stund.

Det var inte heller vad jag sa. Jag sa enbart att jag tror att de är samma person eller en vän. Att han gör mer skada en nytta inser alla, utom han själv.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nu har tydligen Mr Olimpic blivit avstängd. Så ingen mer underhållning :)

// Daniel
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Från 23-24.000 Euro hittar jag iallafall 03-04 med runt 6000mil eller mindre i tyskland.

Och då pratar vi annonserade priser, slutpriserna är vanligtvis lägre även i tyskland.

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
ECO-motor...tror du vi bor i USA där man kan stämma varandra för vad som helst???
Tramserier...

Frasse
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det går ju inte att jämföra begärda priser på mobile.de med de priser som svenska importörer betalar. Många av bilarna köps upp på bilhandlaraktioner och liknande. Sen händer det säkert att det fibblas lite med moms, dvs man lyckas köpa utan tysk moms men betalar ingen i Sverige. En sådan manöver gör direkt att det kan bli lite marginal på en bil. Andra sätt är ju att skruva mätaren eller att köpa krockade bilar som repareras så billigt som möjligt.

Mr Olimpic är garanterat en påhittad figur och har lär inte ha någon koppling till ECOMotor.

___
//Ulf
Rony nu när du är tillbaka fixar du fram bevisen för dom 8000 milen som du påstår den är skruvad? :)
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Kan Ecomotor vara vänliga att förklara oklarheterna med mätarställning som råder i dagsläget?
Är det inte bättre att ringa Ecomotor för att få ett avslut i den här frågan?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Clubsport: näää, det är långt roligare om det kommer ett svar från dem i tråden istället!
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Kan inte någon ringa till Eco-motorn och be dom förklara sig här på forumet?

Dom kan väl bara berätta hur många mil dom skruvat tillbaka mätaren så är den här saken klar.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Skicka bevisen till deras mail först, sen så kan vi ringa.
Be
3
Bezt
325 -e36, -93
Bilen har nog stått stilla sen -08 och sen backade de till Sverige från Tyskland. Problem solved.
Alltså Kamel2 driver du eller? Ska Ecomotor erkänna att dom har skruvat mätaren? Dom skiter väl i den här tråden, m3:an kommer garanterat bli såld.

"BMW när du älskar att betala"
Hahaha, fiffig! @ bezt.
Edit: om det ens är ecomotor som har skruvat den? Dom kan också ha blivit blåsta på bilen.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Att ECOmotor skruvat bilen kan vi inte veta. Att de däremot säljer en bil som de vet är skruvad, det VET vi.

---
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
ECOmotor skiter garanterat inte i den här tråden om dom tänkt fortsätta handla med bilar men hur skulle de kunna förklara läget utan att snärja in sig ännu mer?

Dom/han har nog insett att det inte blev så bra sist de skrev i tråden och hoppas att tråden dör fortare om man inte deltar i debatten.

Jag är fortfarande lite nyfiken på Ronys dokumentation från Tyskland.
Hur går det? Har du nåt du tänkt presentera för oss?
Alltså ärligt talat vad är det värsta som kan hända ecomotor nu när det här har avslöjats? Inte kk iaf, kanske ett namnbyte på firman sen e de klart. Jag har aldrig hört talas om en handlare som blivit åtlad/fängelse/böter för importerade mätarfuskade bilar.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
andreas.a
Tror som dig att inte så mycket kommer hända.

Bilen blir såld, någon från AP kontaktar säkert den nya ägaren som får ett tråkigt besked men inte kommer någon vart med det. Eller så köper någon bilen billigt med vetskap om bakgrunden och lurar någon annan då stormen dragit över.

Kanske byter ECO namn men förmodligen är det "business as usual" kanske missar man några affärer pga denna tråden men det kommer vi aldrig få veta.
Precis, de kör nog på i vanligt tempo. Fåtalet bilköpare hos Ecomotor lär vara BMW-entusiaster och en anmälning kommer knappast leda till något större.

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.