AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.263

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 19 av 36
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Är tydligen olagligt att sälja en bil med skruvad mätare om det inte är dokumenterat på ett tillfredsställande sätt. Många gör det ändå, men jag har för mig att säljaren måste informera om detta vid försäljning. Borde inte vara några problem, finns inte mkt att tjafsa om. Börjar han bråka om miltalet så säger du att du går till polisen!
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Ja det är lagligt. Men att göra det i ekonomiskt vinstsyfte är olagligt.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Är Ecco bil villigt att ställa upp i Plus och träffa Sverker Ohlsson?

an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Ok, länkarna åker med!

Less is More
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Kamel2: Plus är nog inte det rätta programmet. Det bör vara ett undersökande och grävande program. Om denna bilen i fråga är skruvad så är troligtvis inte detta första eller sista objektet.
Kanske avslöjas bra många fler då dom har tid och lust att undersöka för att ge ett så bra program som möjligt.

Tipsa på så jag får se detta på tv hemma i soffan!
Hej allihopa. Ber så hemst mkt om ursäkt för "försvinnandet" systerdottern lekte med min dator när jag va inloggad o lyckades ändra email adress o jag blev spärrad. haft en del o göra pga nyöppnad verksamhet fick doc tid o återställa hela kontot idag. Så nu har ni fått det bevisat.... Nöjda alla som inte trodde på mig ???
Du postet ett förslag Tidigare om vad som ska skickas til blocket.
Jag tycker det lät bra!
Husk at bifoga alle beviserna upploaded her på AP.
Svenrik och jag har ochså alle Email Korrespondens från ECO. Kann skickas i mårgen!
Konstigt att Mr ecomotor inte har skrivit något på senare inlägg.... Ja seriösa bilhandlare eller vad säger man säljer dom 2.5 bilar per dag ??? tycker det låter mer trovärdigt att dom SKRUVAR 2.5 bilar per dag eller vad säger ni ?
Kul att ha dig tillbaka Rony! Hela historien har fått sig en vändning.

BMW CS #1812

Joo märkte det... Kul att det löste sig doc vill jag höra på ecomotors kommande bortförklaring ....
Fan va skön mr olimpic e. Som någon sa tidigare, han sitter säkert vid skärmen och asgarvar, mig inkluderat .

"BMW när du älskar att betala"
Klart det är samma person. Han dyker upp precis när ecomotor försvinner, han har samma dåliga svensk som dessutom överensstämmer med stilen i annonsen, blir som mest aktiv efter det att bevisen om fusk framkommit, blir uppenbart irriterad när man hoppar på ecomotor där han tom hotar folk i likhet med ecomotor tidigare. Förmodligen bara aktiv på kvällen då han istället sitter hemma och får ett annat IPnr.

Han kommer förhoppningsvis bli bannad då merparten av inläggen är påhopp eller hot, i annat fall så ignorera. Fortsätt däremot med anmälan, blocket brukar vara ganska snabba! Har ni möjlighet så faxa eller maila uppgifterna till ecomotor, då kan de itne hävda att de inget visste.
Det e ju synd om importören..=) men nu hade han ju råd att importera en finare bil..Tråkigt att han sålde den efter bara några dagar till en viss firma.. Länk
J.Lindström
Bra av Svenrik att skaffa fram bevis...men å andra sidan behövde man ju inte direkt vara Einstein för att förstå att bilen var mätarfifflad, det var ju uppenbart det bara kan bli utan att bevis lades fram!!
Skulle vara kul att veta hur mkt den har gått sedan dess...2-3000 mil eller mkt mer??
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bra svenrik, bra jobbat!

Rony, kul att du är tillbaka. Nu väntar vi på att få se dina papper på 8000mila skruvningen. För det är väl ingen slump att du dök upp precis efter svenriks avslöjande?

Tycker Monster femman hade en poäng i att man ska vara väldigt försiktigt med att hänga ut någon om man inte har torrt på fötterna. Men hur man fortfarande kan fortsätta försvara firman efter detta har jag mycket svårt att förstå. Du tappar mycket trovärdighet i mina ögon bara för att du vill försvara en skojare. Varför?

Hur mycket bilen är skruvad är så klart svårt att reda ut men att den varje år skulle ha gått precis lika långt finns inget som säger.
Kan vara skruvad några hundra mil eller 8000mil som Rony hävdar.

Jag tror mycket väl att en firma kan backa en mätare relativt få mil om det passar bäst. Tänk er att mätarfifflaren är på besök för att fixa till ett par långmilade bilar då kan man lika gärna passa på att ta 1000mil på m3:an också när ändå datorn är igång.

Finns ingen anledning att svara trollet Mr Olimpic. Han skriver betydligt sämre svenska än ECO. Någon sitter bakom skärmen och har mycket roligt åt alla som retar upp sig på honom.

Plus, insider, Josefsson kan vi glömma. Knappast ett scoop att en liten firma backar importerade BMW:s. Kom igen när man lyckat avslöja BMW group att systematiskt backa mätare eller liknande (vilket jag absolut inte tror de gör)

Återigen bra jobbat Svenrik!
Keiser. klart som "#¤"# att det inte är. hans svenska är ju konstlad för att se illa ut och tydligt bara ett skämt för att driva med dom som lätt hakat på.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, hur en viss person kan sitta och försvara det här, trots uttalanden, trots fipplande och DESSUTOM när bevisen kommer fram också försvara skruvningen. Är det handlaren man vill försvara, en smutsig bransch eller sig själv?
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Faksitkt. BjörnB och Decerto, ge er.

Om de bara skruvat mätaren 1000 mil skulle bilen inte vara ute för 259... snarare 279-289. Det har ju dessutom framkommit att den är risig runt fönsterlister m.m. av de som varit och kollat på bilen. M3orna är även dyrare i Tyskland nu. Jag kan marknaden ganska bra med tanke på att jag själv precis köpt en därifrån. Priserna är 20-30tkr högre än i Sverige så en M3a som gått, vi säger 6000mil, kostar runt 28.000 euro i Tyskland.

Går man tillbaka i tråden så ser man att Monter Femma försvarat ECO-motor från första början så man behöver inte vara raketforskare för att förstå att han känner dem. Efter "avslöjandet" om mätarställnigen så avslöjar han även sig själv.

Mr Olympic är antingen en av ägarna ECO-motor eller en vän till dem. Alla människor är inte lika begåvade.. det måste man komma ihåg. Det som är självklart för vissa är det inte för andra.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
MagnusSa, jag har ingen uppfattning om hur långt den är skruvad. Menar bara hur svårt det är att bedömma detta.
Att den är skruvad har ju klarlagts och det är tillräckligt illa.

Det går heller inte att säga på tusenlapen exakt vad en M3 kostar i tyskland.
Alla är olika bra förhandlare och har olika bra kontakter.
Att säga att en 6000mila M3 kostar 28.000 Euro är en mycket kraftig förenkling. Årsmodell, skick, historik, utrustning, färg, södra/norra tyskland finns mycket som påverkar.

Tycker du att Mr Olimpics inlägg hjälper ECOmotor?

Om du tycker/tror jag försvarar ECOmotor har du helt fel.
Ok då får du gå omkring och tro att Olimpic är ett seriöst försök att rentvå Ecomotor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.