AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.299

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 14 av 36
Dem kommer neka och säga att dem fick bilen så.

De va inte så svårt att lista ut att mätaren blivit backad på denna.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Monster Femma: Notera datumen så förstår du att bilen är skruvad mer än så.
Det är väll kanske inte det som är själva grejen heller utan att den faktiskt är skruvad över huvud taget säger en hel del om hur firman arbetar.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Dem kommer neka och säga att dem fick bilen så.

De va inte så svårt att lista ut att mätaren blivit backad på denna.
Mätarjustering är uppenbarligen olika viktigt för oss här på forumet. Det mest anmärkningsvärda är dock att Ecomotor påstår sig kunna garantera ett miltal som inte överensstämmer med verkligheten. Det är bara en ny notering i Hassos skruvarpärm som behövs, sen är det avklarat.

BMW CS #1812

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
andreas_lofgren
Dig kommer jag inte sälja den definitivt till för du verkar vara en sån petnisse som vill ha en fläckfri bil även om den är begagnad :)

Ärligt talat bra jobbat svenrik, fantastiskt arbete.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fläckfri i det avseendet att jag inte vill ja en fifflad bil - Ja
Fläckfri i det avseende att jag tror att begagnade bilar är samma sak som nya - Nej

---
//Lövet
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
andreas_lofgren
Tänkte på den andra alternativet.

Sevak
Ställ upp på ett race nästa gång så kan vi prata i efterhand hur det gick till :)
Du verkade inte ha hört att jag bjöd på ett race sist vi sågs.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En höjdartråd!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Monsterfemma tar ju kritik ungefär lika bra (dåligt) som ecomotor.

______

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Upprättelse för trådskaparen kanske?

Som en final på denna tråd skulle det vara kul att höra vad Ecomotor har att säga. Misstänker att tystnaden talar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
ECOmotor kommer antingen att

1. Skylla på att man köpt bilen så
2. Låtsas som det regnar
3. Byta namn på firman

Det brukar vara något av dessa 3 som fuskare tar till.

---
//Lövet
När man har bevisen framme brukar handlarna dra sig undan och be en fara och flyga om man inte är intresserad av objektet. Så var det när jag skulle köpa en italienimport 855 T5 i Kungälv där allt inte stod rätt till med miltalet.

BMW CS #1812

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Bara å skicka bevisen till ECO =)
10000 mil borde vara rimligt minst
Hoppas inte tråden behöver låsas igen då jag upplever att majoriteten av skribenterna debatterar på en saklig nivå. Det fria ordet måste respekteras.

BMW CS #1812

Man hinner troligen inte köra mer än 5-6000 mil på 21 månader med en M3 om man inte använder den som långpendlingsbil. Skruvat är dock skruvat precis som alla utom "Monster Femma" säger. :)

Det är dock roligt att läsa Monster Femmas kommentarer när argumenten börjar glida honom ur händerna. Då börjar han brösta sig med sin M5. Känner igen argumentationstekniken från STCS-forum. Brorsan "cado" upp i dagen. Pinsamt. :)

Den serviceboken såg väldigt skum ut från första början med sina konstiga stämplar. Om man har råd att köpa en sådan bil så har man också råd att sköta om den och lämna in till BMW för service. Jag hade backat från en sådan bil direkt. ECOmotor kan efter denna tråd lägga ner verksamheten.

Vi delar samma uppfattning, men jag tror aldrig att Ecomotor lägger ned sin verksamhet på grund av en sån här "skitsak". Det är som en katt som kastas ut från en balkong. Hur illa den än faller landar den alltid på alla fyra.

BMW CS #1812

jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Bilarna blir oftast skruvade här i gbg, har hört ryktesvägen att det finns några ute på Hisingen som sysslar med att backa mätare.
Dom ska tydligen vara väldigt duktiga på detta också, och endast ta några tusenlappar betalt för besväret.
Jag påstår inte att ALLA "småhandlare" sysslar med detta, men många gör det, och många rör sig ute i gråzonen när det gäller "seriösa" bilar.

OCH anledningen till att dom gör det är.

Marginalerna är dåliga (höga skatter och moms att betala) och stenhård konkurens mellan dessa firmor.
Jag har kompisars kompisar som har varit i denna branchen, och dom säger att detta är bara toppen på ett isberg.

Jag brukar aldrig hävda mig, har liksom inget behov av det. SEVAK om du behöver en bil för rejset med monsterfemma, så har jag bil du kan ställa upp med.

Johan

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Det intressanta är egentligen att man har orkat att skruva mätaren på en bil som sannolikt har bara gått under 8000mil. den är ju fortsatt en "lågmilare" tror det är VÄLDIGT lite att hämta på en sådan skruvning. Det ser ju ut som att bilen har gått ca 1300mil/år de sista åren i tyskland. så 2000mil på 21mån är väl rimligt att anta. så 7000mil i verkligheten - HALLOOO!
Detta visar ju att inställningen hos bilfirman är helt upp i röven. Nästan så att man skruvar för att man gör det av gammal vana...

MVH
Sakke
Vi är rörande överens om att mätarjustering förekommer i stor utsträckning. Det finns alldeles för mycket pengar att tjäna för att kunna låta bli från småhandlarnas sida. Och ju dyrare bilar vi pratar, desto större är risken.

BMW CS #1812

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.