AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
253.264

Akta er för denna m3 e46 skruvad..

Sida 13 av 36
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Om du läser mitt inlägg igen som du blev upprörd så kommer du se att det finns frågetecken efter några ord.
Det är en fråga och inte påståenden.
Chilla lite nu och skaka fram lite bevis istället att jag har fel med mina frågor och konspirationsteorier för vad säger att det inte kan vara så? Jag ser fortfarande inga bevis till motsatsen?

Här är en ganska korkad fråga av dig lite snabbt.

"Är det förresten någon som har en rimlig förklaring till att alla bmw dom säljer, har dolda regnummer?"

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om den är korkad får du gärna besvara den istället.

Du har i hela tråden sagt åt alla att det inte finns bevis och att man inte ska starta en tråd innan detta finns. Du har inte någonstans ifrågasatt uppgifterna om bilen, trots bilhandlarens inlägg, trots bilhandlarens fipplande med annonser och mörkande av reg.nr etc.

Har du själv någon uppfattning om handlarens agerande med fipplande annonser etc?
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
1. Besvarar inte på korkade frågor för det kan finnas hundra olika svar på de.
2. Jag dömmer inte folk förrens det finns bevis till det enkelt förklarat.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det tolkar jag som att du tillhör kategorin naiva bilköpare, samt aldrig har funderat över ordet sannolikhet... :)
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Anders S.
Bra då vart det avklarat, tja hej bra kanon :)

Tråden har i vanlig ordning styckats upp i två stridande läger. Inga bevis har lagts fram och Rony är spärrad. För mig är ärendet avslutat.

BMW CS #1812

HÄR ÄR SVARET ALLA VÄNTAT PÅ!!!

Jag har under dagen kontaktat Autohaus Hoffman i Pfaffenhofen, Hoffman har enligt service boken haft bilen inne den 24/10-05 för oljeservice. Bilen har då enligt service boken rullat 24 967 km – detta är dockganska ointressant.

Efter oljeservicen har den enligt serviceboken fått inspektion 1 på KFZ Fahn, denna verkstaden har jag inte fått tag på… detta är också mindre intressant…

MEN, det som är intressant är, att Hoffman hade bilen inne till reparation den 16/2-08 då hade bilen gått 50 614 km!!!

Jag har bifogat tre bilder – lägg märke till att chassinummer stämmer:
Tack till Dela för hjälp med hosting av bilderna!!!

Bild 1. Är från mailet jag fått från Hoffman, som visar datum för reparation, chassi nr. samt, mätarställning den 16/2-08.
Länk

Bild 2. Visar besiktningsprotokollet (inkl.chassinummer) från bilprovningen som ECO motor har skickat till mig.
Länk

Bild 3. Visar Eco motors annons från bytbil.com, annonsen där mätarställningen enligt dem är 4 800 mil.
Länk

Detta visar inte hur långt bilen är skruvad, men det bevisar att bilen ÂR SKRUVAD!!!

Nu borde det inte finnas någon tvivel över huvud taget, alla bevis är samlade på ett ställe.

Om det är jag som är Rony eller ej får ni själva avgöra, men i grund och botten spelar det ingen roll.

Här har ni beviset på att ECO-motor är ett fuskföretag.
Enjoy!
Lysande svenrik!

/Micke
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hoppsan !

Ok guuuuud va svårt det var att gissa det då.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ännu ett skitföretag att lägga till listan då alltså: ECOmotor.

Svaret på Anders fråga varför småhandlare döljer regnummer är bland annat

-De fuskar med momsen
-De skruvar mätare
-De har skatteskulder och vill inte ha några tillgångar

Några riktiga skäl att dölja regnummer för företag finns inte.

---
//Lövet
Äntligen kommer det fram lite :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack Lövet. Gissade eller snarare var rätt säker på den saken men det var mest för att väcka folks sinnen. Går inte att övertyga dom som inte vill men skälet har ju kommit fram ganska tydligt nu.
Tack för nerlagd energi i frågan!
Dags för ECOmotor att kommentera något nu?

ska det bli Motbevis eller hot? :)
Jag ska ärligt erkänna att jag inte trodde några bevis skulle framkomma. Nu är jag motbevisad och tackar ödmjukt svenrik för ett väl utfört arbete.

Jag har dock aldrig litat på garanterad vägmätarställning från bilfirmor. Det är ingen välgörenhet de sysslar med. Några kommentarer från Ecomotor Sweden AB?

BMW CS #1812

Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Men herregud vad är det för bevis egentligen.
Vem fan skruvar ner en bil 100 mil???? Låter skumt.
Fan vad han kommer bli lurad han som köper bilen. NOT

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Okej, nu var det smash-läge men jag skonar dig. Nån annan går förmodligen fram på nät snart....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
100 mil? Det är ett och ett halvt års mätarställning som är borttaget! Det är antagligen runt 1500-2000 mil som är borta - minst. Dessutom, om den är skruvad en gång kan den lika gärna vara skruvad 3 gånger.

Men köp den du. Du verkar inte bry dig särskilt mycket över bilars historik. Ditt uppenbara försvarande över mätarskruvare kan dock vara något att tänka på för oss övriga om du lägger ut din M5 till salu.

---
//Lövet
Vad spelar det för roll om det är 100 eller 1000 mil? Skruvat som skruvat. Har någon varit inne och micklat med tekniken är bilen fullständigt ointressant.

BMW CS #1812

Den hade ju gått 5k för 21 månader sen! Men då vet jag inte hur länge den har varit till salu heller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.