|
Sida 12 av 36
|
|
|---|---|
|
Ni är lika kassa på att vara detektiver båda två, men roliga är ni:) Mvh. Richard |
|
J.Lindström |
Richo: Vad bra att man roar någon :) ...har dock inte skrytit om hur bra detektiv man är ;) |
|
Om nu denna M3a skulle vara skruvad dom milen som skrivits, Hur står skillnad på priset skulle det göra? Om man bara kollar på bilderna ser den riktigt fin ut iaf :) Är det Eco motor som importerat den? Vill veta om den är skruvad eller ej :) |
|
|
"Vill veta om den är skruvad eller ej :)" Ja du är nog f-n inte ensam om det :) |
|
|
ja med tanke på hur mycket adresser och telefonnummer det skrivits till verkstäder i tyskland etc. så kan det inte vara så svårt att få fram fakta om den? Om alla som spekulerar hade lagt en gnutta tid på att ta reda på fakta ist för att spekulera så hade man sluppit läsa massa goja? Nä det är bättre att göra sig duktig på forumet ist för att ta reda på fakta. Vi har en som skickat ett mail.. Wow. Det kallar jag djupdykande undersökning:D Ring ner där, eller som programmer skrev, faxa. Istället för att smutskasta (vilket ecomotor iof klarar rätt bra själva) så kan man ta reda på lite fakta. Eller är de "skyldig till motsatsen bevisas" som gäller här? Jag säger inte att bilen är ärlig. Bara att man ska inte snacka massa skit såvida man inte vet hur det ligger till. Och just nu är det väldigt få som VET. En annan fråga. Hur många har verkligen SETT bilen? Eftersom många har åsikter och skriver dessa åsikter som om de vore fakta så hade det varit kul att höra från nån som sett bilen. |
|
| sallepwr: precis, eller så proffstycker man om andra tyckare! Precis lika intressant och roligt! Jag är iaf väldigt road av tråden :D | |
|
Sämsta tråden på länge, ska man smutskasta ett företag så ska man ha starka belägg för det. Jag har inte sett ett enda ang M3:an. Dock så vet jag att det skiljde ca 3k mil på annonsen på M5:an i Tyskland och den som kom upp i Sverige. Sen är ju frågon om det var samma bil eller lånade bilder, såg onekligen lika ut med tanke på utrustning. Jag börjar tro att m3:an är oskruvad... Mvh /C Ps: monster-femma vinner 1+ för roligaste kommentaren till Lindstrom. |
|
|
Slippy, Du drar inga egna slutsatser av att annonserna bläddras och byts 3-4 gånger när den väl blir uppmärksammad? Att uppmärksamma STORA frågetecken kring importerade bmw-bilar och miltal/historik är i min värld ingen smutskastning. Har man rent mjöl i påsen som seriös bilhandlare så har man alla möjligheter i världen att bevisa sin ärlighet. Som någon frågade "Eller är de skyldiga till motsatsen bevisas" som gäller här? Svar ja, med dom ytterst tveksamma uppgifterna som kommer fram så är man det. Om man bemödar sig med att svara men inte vilja bemöta (på ett vettigt sätt )så påstår jag det. Firman har haft lång tid på sig att lägga fram bevis för sina ärliga bilar, ändå är det svammel som dyker upp. Anledning till det? Svårgissat? Någon som behöver hjälp på traven? |
|
| Håller me dig Anders, tvärtyst från ECO, bevisar kanske inget men ger mig en hint om hur seriösa dom är som företag. | |
|
Tycker tråden har spårat ur totalt. Faktum är att det har funnits bilder på bilen med ett högre milantal i både Sverige och Tyskland. Det kan ingen förneka. Säljaren har däremot angett ett lägre milantal. Finns det någon som kan ta fram mer fakta så ta och gör det och släng upp det här så blir det avklarat. Även om Ecomotor skulle vara helt oskyldiga så har dom visat sin rätta sida här på forumet. Skulle aldrig köpa en bil av dom med deras attityd och angrepp. |
|
|
Har ni tänkt på att bilen är kanske ärlig för en gångs skull? Inte för att jag vet nått lr försvarar de på nått sätt men helt ärligt 99% av alla inlägg är bara bull inklusive mina. För de finns inga som helst bevis på att bilen skulle vara skruvad bara en massa teorier. Så varför skulle ecomotor lägga fram något bevis på att bilen är ärlig när själva tråden inte är det. Det finns inga direkta köpare här heller bara en massa som skulle vilja veta om bilen är skruvad lr ej. Varför skulle de lägga ner tid på en tråd för att bevisa nått? Det skulle inte jag göra. Jag tror inte heller att de förlorar några kunder bara för att det har dykt upp några trådar anngående deras bilar. |
|
|
Men herregud Monster Femma, Ja, VARFÖR skulle ecomotor vilja bevisa att bilen är ärlig? GUD vilken svår fråga... Ecomotor har fipplat med annonser fram och tillbaka och sedan bemödar man sig med att hota folk på forumet och kalla folk för avundsjuka snarare än ett enda ord om var bilen kommer ifrån eller vilka dokument som finns som bevisar detta. Jag är ledsen Monster Femma men nu får du fan ta och ge dig. Mera långsökta eller dumma bortförklaringar har jag nog aldrig sett på maken. Med tanke på ditt engagemang och sökande efter långsökta förklaringar så undrar jag vad du vill förmedla i det här ärendet. |
|
|
Monster Femma, jag tror du har fel där. Det räcker med att googla ECOmotor så dyker denna tråden samt den om M5:an upp. ECOmotor har allt att vinna på att rentvå sig i just denna tråd för att inte förlora kunder. De få ggr jag har köpt bil av mindre handlare så har jag googlat den som punkt nr:1 på "att kolla listan". Hade jag varit ECOmotor med rent mjöl i påsen hade jag illa kvickt sett till att reda ut om bilen är Ok eller inte. /Johan |
|
|
ajhp skrev: "Faktum är att det har funnits bilder på bilen med ett högre milantal i både Sverige och Tyskland. Det kan ingen förneka." Det var nytt för mig! Du har alltså sett bilen tidigare - eller blandar du ihop detta med M5:an? |
|
|
Monster Femma: Vad är din teori till att annonsen snabbt tas bort och ersätts med en ny utan synligt reg.nummer. Firman vill inte tala om reg. nummret för att bilen skulle vara såld. Trots detta kommer ny annons upp. Detta dribbel bevisar egentligen ingenting men kan du komma på en rimlig förklaring till att man gör så om allt står rätt till? "Det finns inga direkta köpare här heller bara en massa som skulle vilja veta om bilen är skruvad lr ej" -Självklart är de flesta (inklusive mig själv) som deltar i diskussionen inte intresserade av att köpa just den bilen oavsett om den är ärlig eller ej. Men är helt övertygad om att det säkert finns folk som letar M3e46 och hittat denna tråd och sållat bort bilen. "Så varför skulle ecomotor lägga fram något bevis på att bilen är ärlig när själva tråden inte är det." -Kanske för att det ligger i en firmas intresse att framstå som seriös och agera därefter. Självklart att trådar som denna absolut är till nackdel för firman. Även folk som inte hänger på AP och framtida kunder kommer googla på ECOmotor och hitta trådar som denna och ett dåligt betyg på tex rejta.se som man hittar via eniro. Om ECOmotor oföskyllt har blivit utsatt för smutskastning är det mycket olyckligt då jag faktiskt tror att tråden skadar företaget och de borde abslolut bemöta kritiken på ett sansat sätt. (Om bilen verkligen är skruvad har jag personligen ingen uppfattning om) |
|
|
Mixtus, Jag misstänker att han blandar ihop den, för jag har då inte sett några såna bilder. Oavsett vilket så hade det räckt med 2 meningar från bilfirman för att förklara det fenomenet också, om det fanns någon (ärlig) förklaring vill säga. |
|
|
Är det förresten någon som har en rimlig förklaring till att alla bmw dom säljer, har dolda regnummer? Vilka andra firmor döljer sina regskyltar på bilar dom har i lager? Jag är ingen bilförsäljare så någon får gärna förklara mig vad vitsen är. |
|
|
Men herre gud herre gud. "Med tanke på ditt engagemang och sökande efter långsökta förklaringar så undrar jag vad du vill förmedla i det här ärendet" Vad vill du förmedla, har du kommit med nått nyttigt här, nått bevis lr har jag missat nått? Mina inlägg är ironiska iaf men det har du svårt att förstå kanske. BjörnB +1 :) |
|
|
Bevis, nej. Men jag har heller inte kommit med korkade eller långsökta förklaringar eller andra konspirationsteorier som talar för en mycket tvivelaktig handlare. Allt man skriver kan inte vara ironi, då är det inte ironi längre. |
|
| Ironi är så 90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.