|
Sida 10 av 36
|
|
|---|---|
|
Mr Olimpic är världens största skämt! Eco-motors alter-ego... M-testet visar ju inte om bilen är skruvad, men OK Mr. Olimpic, skicka gärna m-testet till mig - berganeby@hotmail.com |
|
| Enl Mr Olimpic äger han ju redan en M3´a ska han ha en till? | |
| Åh herregud.. | |
|
Intressant tråd. Ronys trovärdighet är förtillfället riktigt låg i mina ögon. Han påstår sig ha klara bevis för att bilen är skruvad. Det skulle räckt långt. Sen börjar han svamla om att bilen är för billig för att vara ärlig=mkt lösa spekulationer. Sen hittar någon en annan miss i serviceboken som mkt väl kan ha en möjlig förklaring. Då tycker inte Rony att han behöver lägga fram pappren. Sen hoppas han klara sig på att han kastat lappen med regnummret. Och till sist avregistrera sig och bara försvinna. Hade ECO-motor bara suttit lungt i båten och svarat nåt i stil med: "Intressanta uppgifter du fått fram Rony, detta är helt nytt för oss och något vi gärna vill reda ut. Vill du vara vänlig att skicka över kopior på dina handlingar så ska vi samtidigt undersöka bilens historik närmare. Vår avsikt är inte att sälja en mätarskruvad bil och dessa uppgifter är något vi verkligen vill reda ut." Men att börja dribbla med annonser och dölja regnummer, hota och förlöjliga forummedlemmar och potentiella kunder samt att svamla om att bilen är såld gör att man skadar sig själv långt mer än Rony kommit i närheten av. Mr Olimpic tror jag inte har den minsta koppling till ECOmotor utan snarare en användare skapad av någon lustigkurre som bara vill driva och jävlas med med ECOmotor. Hoppas någon orkar ta tag i att forska kring historiken, det vore mkt intressant. |
|
|
Så sant BjörnB! Det kändes lite konstigt att dom gick på så hårt. Man tar dem inte som seriöst då dom börjar agera arrogant. Visst Rony kanske gick ut lite väl hårt till en början. Eventuellt så har Rony bevis om att den är skruvad. Hans "försvinnande" kanske har något med hotet att göra. Han svalde nog kanske deras "bete". Hursomhelst så känns denna tråden ganska död tills det kommer fram lite bevis. Håll inne alla rasistiska kommentarer och hårda ord utan riktig grund, ni ser bara dumma ut. |
|
|
Försvann ECO också nu? Tycker att ECO borde ha stort intresse att återfå sitt rykte igen, Skulle jag se en bil som ECO sålde just nu skulle jag inte ens fundera på att köpa den, det känns inte seriöst och säkert att handla av dom just pga saker man läst. så ECO, för eran egen skull, kan ni motbevisa det som skrivits? det borde inte vara så svårt eftersom att ni än äger den "sålda" M3an? |
|
|
ECOmotor valde nog det sämsta alternativet att angripa problemet på, genom att blanda sig in i denna tråd. Det ända som hände var att dom slängde mer ved på kättarbålet. Förhoppningsvis är dom smarta nog att hålla sig borta. Även om jag skulle tycka det vore underhållande att se som här så är det aldrig professionellt. |
|
|
Hoppas att de får snurr på det här www.carfax.se o att det blir samarbete inom Europa oxå :-) |
|
|
konstigt att bilen inte har en stämpen på inkörningskontroll som ska göras efter 2000Km ... Alla m3 jag har kollat på har haft det stämplat. Länk Jag menar man struntar inte o göra en sån efter 200 mil då man precis har köpt bilen. |
|
|
Bra kommentar BjörnB. Eco-Motor borde tagit kritiken på allvar, detta har skadat deras trovärdighet mer än påståendena från Rony. //Stefan |
|
michael.anki |
Rony, han gjorde en bodybuilder ( pumpat runt en massa luft i forumet och sen inte kunna ta fram bevis ) Dålig stil,kasst,omoget,korkat!!! Bmw idag Bmw imorgon |
|
Jag har ingen åsikt i frågan. Det vore dock väldigt bra om Rony kunde komma med bevis som gör att diskussionen kan slutföras. Papperskopior etc. BMW CS #1812 |
|
|
Håller med dig BjörnB. Tycker egentligen att ECO-motor spelade bort sig själva. Skulle de hållit sig lugna så skulle de klarat sig då Rony inte kunnat skaffa fram konkreta bevis. Men har man inte rent mjöl i påsen ja då grips man väl av panik och trixar med annonser, går på personerna på AP som kommenterat och andra skumma saker. Långsamt grävt sin egen grop. Mvh/Rolle |
|
|
Hur ofta har man inte hört att bilfirmor kan garantera miltal på importerade bilar. Det finns exempel på flera BMW här i Göteborg som importerats av stora etablerade handlare som har 8-10.000 mil på mätaren med blankslitna rattar, säten, växelväljare, pedalgummin etc. Serviceböcker till olika bilar ligger på hög i byrålådor. Bara att välja och vraka. Hur troligt är det att stora lyxbilar generellt rullat så lite i EU-länder? Det skruvas så det står härliga till och vi konsumenter får betala för kalaset. BMW CS #1812 |
|
| Inga bevis än??????????? | |
|
Jag tror inte att vi kommer se några papper från tyskland? rory är väl även avstängd numera? // Daniel |
|
| Jag har skickat ett mail till autohaus hoffmann, jag lägger upp det så snart/så framt jag får svar. | |
|
Kan vara fel ute, men Mr Olimpic kanske kan ha med ECOmotor att göra iaf :) Googla på namnet på servicepapperet (den som lämnat in bilen) och du får upp några bilder på personen vilken visar sig vara bodybuilder. Sedan kommer Mr Olimpic in i bilden och har har en användarbild av en bodybuilder , bor i GBG samt också yrket Bilhandlare. Såå många bodybuilders som är Bilhandlare kan de väl inte finnas i GBG? :) Om man vill, vilket jag inte orkar så kan man ju jämföra bilderna på google och anv här på sidan om det är samma person. // Daniel |
|
|
"Såå många bodybuilders som är Bilhandlare kan de väl inte finnas i GBG? :)" Och vem har sagt att Mr Olimpic finns? Kan tillägga att Olimpic även har samma ålder som ägaren till ECOmotor men det säger absolut ingenting alla dessa uppgifter googlar man snabbt fram. Sedan skapar någon en "kul" användare som liknar ägaren till firman och kommer med en massa tramsiga inlägg. |
|
|
ser med spännig fram emot resultatet som förhoppningsvis Svenrik får fram. Fint att någon tar tag i detta, borde ha gjorts tidigare. Tyvärr så har ECOmotors attityd gjort att jag skulle välja bort den handlaren, oavsett skyldig eller oskyldig till mätarfusk.. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.