|
|
|
|---|---|
|
För en och snart två veckor sen smällde jag min trevliga 525i Touring -93a. Seriekrock om tre bilar, och jag i mitten, dvs smälld både i front och akter. Nåja, synd på en trevlig bil, men inget vidare att hänga läpp över - bara att spana efter nåt annat. Ingen blev ju skadad i krocken. På söndagen åkte jag och köpte en likadan bil, fast blå. Vinterdäck ingick och sommardäck satt på. Igår testade jag vinterdäcken på den krockade bilen, då jag hade nyinköpta vinterdäck och kryssekerfälgar på den, som jag tänkte skulle vara trevligt att spara på, istället för de tråkiga plåtfälgarna som kom med den "nya". Döm om min förvåning när däcken tar emot fjäderbenet fram. Vafan! Testar med några 5mm spacers - no dice. Tar mig en lite bättre koll på fälgarna och upptäcker att det står IS42 på dom.. VAFAN!! Det ska ju stå 20, och inte 42, det innebär 22mm fel offset! Hur sur blir man inte... Ska ringa säljaren ikväll och låta honom stå till svars. För visst är det så att fälgar med ET42 inte går på en E34, oavsett den är sänkt eller ej? -- Markus | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stog det vinterhjul eller vinterdäck i annonsen, däcken passar säkert men inte fälgarna som sagt som är till 3 serien som har et42. Säljaren kanske inte ens visste om detta, kanske aldrig vinterkört bilen ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det är mest hela situationen jag är lite bitter på just nu. Det stod vinterdäck i annonsen, men ligger de på fälg, så antar man (väl) att de passar till bilen. Nå, jag har inte hört hans version än, jag får väl avvakta den innan jag blir irriterad.. Men lite får man väl skriva av sig :) -- Markus |
|
Gemini__ |
Klart man ska skriva av sig lite ;-) Bara att köpa nya fälgar för några hundralappar så är saken ur världen. Som Hasso nämner så kanske säljaren inte ens visste att de inte passade. |
| Kan du inte slänga på de gamla sommardäcken på den krokade bilen och ta med dig vinterdäcken hem? För det kan väl knappast spela någon roll vad för däck det sitter på den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.