|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Visst är det lite humoristiskt med alla hybrispumpade annonser. Jag tror inte telefonen ringer sönder ens hos den mest gästvänlige privata E60M5 försäljaren. Bilen är ganska kall eftersom kundgruppen är liten, risken är förhållandevis stor på en beggad prestandabil, och bilen sammantaget dyr. Och hur fin bilen än må vara blir den inte såld utan en köpare. Nöjjesprovkörningarna torde även vara ganska få hos den private säljaren. I verkligheten...Tar sig folk verkligen mödan och kontaktar en privatperson för provkörning med allt vad det innebär, bara för att köra bil??? Och vid ett eventuellt steg 2, hur svårt är det som säljare vara att neka en provkörning om man inte känner seriositeten hos spekulanten? Jag ser snarare att spekulanter på mina bilar kommer på besök och bekantar sig med bilen. Det är enda sättet jag sålt bil på hittills. Är man dessutom orolig för skojjare på garageuppfarten. Med lite människokännedom, kan man istället som säljare vara ganska selektiv redan vid första telefonkontakten, om man vill diskutera vidare eller låta det passera. Istället för att hota bort folk redan i annonsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.