|
|
|
|---|---|
| Finns det någon minnesbegränsning för hur stort USB-minne man kan montera till stereon i nya e90 modellerna? | |
Roffa1 |
Vet ej om jag förstått frågan helt rätt;-) Men lagringskapaciteten på den inbyggda hårddisken i stereon motsvarat tankning från 4st usb minnen, totalt 16000 musikspår. (står dock inget om storl på de externa USB minnena) |
| Okej, så man kopierar på något vis över låtarna/albumen från USB-minnet in i en hårddisk i stereon, då finns låtarna kvar där när man kopplat ur USB-minnet alltså?! Låter ju kanon, synd bara att man missat det på nya bilen... :( Men det går väl att leva med... :P Och jag antar att det inte är så lätt att montera i efterhand?! | |
|
Hårddisken ingår väl om man beställer Navin? Så har du beställt bilen med navi, så får du hårddisken. /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
|
Okej, då kanske det är lite annorlunda. I mitt läge har jag Proffessional Stereon och ingen Navigation. Det jag undrar är främst hur hanteringen sker om man skulle beställt USB-uttag till den stereon. Så om den inte har inbyggd hårddisk så läser stereon filerna direkt från USB-minnet antar jag?! Och då är mina frågor: -Hur stort USB-minne klarar stereon av att hantera? Oftast så finns det en begränsning på kanske 4GB eller 8GB... -Går det att montera USB-kabel till stereon själv? Eller kan man göra det på ett smidigt sätt hos BMW-verkstad? |
|
|
Jag kan tyvärr inget om just de begränsningarna. Om du har större minnen än 8gb, så kanske det enklaste är att åka till BMW och prova på en demobil. /Andreas. Håll till höger eller gasa. |
|
| Är mest jobbigt nyfiken på vad man gått miste om och om man kan fixa USB-kabel på något sätt ändå. Är det en begränsning på 4GB exempelvis så får man ju med sig mer låtar i en mindre CD-väska som kanske kan innehålla 25 MP3-skivor. =ca. 17,5GB... | |
Roffa1 |
Man kan välja om man vill ladda ned filer direkt från ett USB minne eller Ipod. Eller om man föredrar att helt enkelt kopiera cd-skivan medans den spelas upp i stereon. Då väljer man Music Collection: SAVE, så är skivan sedan kopierad till hårddisken, detta är extremt smidigt. Har redan lagt in hela min cd-samling på hårddisken, inget krångel med att byta cd-skiva under körning;-) Har ej testat om den klarar att ladda ned DVD-skivor. Någon som kanske vet? (den klarar ju att spela upp DVD.) |
| Hmm, okej, men detta gäller då bara stereo utrustad med Navigation?! Eller funkar det så med en vanlig Professional CD/Stereo med? | |
| Shiit måste ha missat något. Har navi prof och stereo prof och hifi-system. Betyder detta att jag har en hårdisk ? vart sitter då usb kontakten, vet att min iphone går att koppla till stereon men att kunna lagra låtarna ?? | |
| Det som jag har hört är att hårddisken endast finns på de bilar med navi prof. Årsmodell 09 och framåt. Man skall alltså ha navin med den nya Idriven (snabbknappar runt jogdialen osv) | |
|
Jag har ett 16 Gb Kingston. Funkar fin-fint. Däremot funkade det inte alls med Sandisk i min bil. "BMW six appeal" |
|
Roffa1 |
2sexy4you: USB uttaget sitter plac inanför handsfacket till vänster, sedan finns det ytterligare ett uttag plac under mittarmstödet (phono uttag) Vet ej om samtliga E90 med stora navi har inbyggd hårddisk, min 2009 har Professional navigation inkl Idriven,hårddisk, osv. |
|
bood: Tack för svaret, men då får jag väl gå hem och sörja mitt saknade USB-uttag lite då... hehe Ne, men det ska nog gå fint med MP3-CD oxå, det tror jag allt. Bara "lite" bökigare... Speciellt när man ska fippla med CD-fodralet under körning... Usch, inge bra... Men aja, jag överlever! Kanske kommer det ett prisvärt alternativ så man kan montera USB i efterhand. :P Jag tror dock att jag kommer känna mig tillräckligt bortskämd med min fjärrstyrda dieselvärmare iaf, ska bli skönt att slippa skrapa rutor i framtiden... hehe Inte alla som har det tillvalet kanske? ;) /Christian |
|
Roffa1 |
Daytona: Det går säkert bra att fixa dit ett USB uttag i efterhand, vill minnas att jag nyligen läste om detta här på forumet, kanske någon som känner till den tråden? Jag vill också ha en fjärrstyrd värmare;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.