|
|
|
|---|---|
|
Kan låta som om man är helt rudis på mekande, men jag satte igång och stötte på patrull så därför lyssnar jag med er om ngn haft samma trassel. har tagit bort kåpa och spolar, stift hålen är rena och fina, man kan knappt tro att den har rullat, så fräscht var det i hålen. Lossar stiftet och hinner vrida ett kvartsvarv så bromsar det till i gängan. Här slutar jag dra då jag är livrädd att dra sönder gängan i toppen, testar nästa stift och där är det precis likadant. drar tillbaka dem och just nu låter jag den svalna helt, då man får bättre hållf i alu när den är kall. Men vad ska jag göra? Ngn som dragit sönder sina gängor när man lossat stiften? | |
|
Spännande problem skulle inte tro att du har dragit sönder dem så lätt kanske är rätt smart att låta den svalna först Lycka till Ha de T |
|
|
Problemet löst. Det blev inga problem, när den var kallare så vågade jag ta i lite mer och de släppte rätt lätt sen. fegade bara för mkt... Men till mitt försvar så har jag dragit sönder lite för många kartcylindrar när man varit för ivrig ur med stiftet för att kolla förgasarinställningarna. Bytet gick lätt och smidigt och tog runt en halvtimme. Men stiften som satt, jäklar va risiga de var. Man kanske borde ha lite tätare byten än 10000mil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.