|
|
|
|---|---|
|
Har sökt runt lite men inte hittat något svar som tillfredställer mig så då provar vi lyckan här då. de är så att jag ska ner med en m50b25 i min e30 320. och jag hade tänkt använda mig av Nuke Prefformance bustnings kit + powerflex. Frågan är då bara. kommer de att lira ihop med dom nya delarna? jag kommer att använda bromsar fram och bak från 525an jag ska plocka motor från samt diff. kommer de gå att använda delrin/nuke - Powerflex bustningarna till detta? och hur blir de med silentblocken från e34'an? och allt annat. fick veta att de fans folk som hade använt sig av de, med viss modifiering. men fick inte veta nått mer, så som vilka modifieringar osv. Nuke bussningskit E30 Innehåller dessa bussningar: motor/växellådskuddar,silentblock och diffbussning. förstår inte riktigt hur de ska funka, men tänkte här lär man väl få ett vettigt svar iaf. får väl tacka på förhand. | |
| silentblock från e34? bakaxeln från e34 passar inte e30. | |
|
jag pratade med en kille som hade gjort ett motorbyte med en m50 från en e34. och han hade använt drivlinan från e34an på e30'n. han bor bara delvis i sverige och befinner sig väldigt mycket utomlands och gör de i denna stund oxå. så har inte kunnat kontakta honom på något vis för mer frågor kring detta. därför denna väldigt konstiga fråga kanske :) han påstod att de gick att använda motorlåda diff med modifieringar på kardan. och få de att sitta bra i e30 jag förstår inte riktigt hur. men tänkte forska lite kring de eftersom de skulle kosta mig mindre att använda så mkt som möjligt från donator bilen till motorn osv. hoppas de inte blev för luddigt nu mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.