|
|
|
|---|---|
|
Halloj Jag undrar, om de finns någon som har kännedom om det möjlighen går att sänka mitt M-chassi fram genom att byta till en fjäderbenstallrik som sänker ytterligare ett par centimeter?..vet ju det finns till andra bilar. Tack på förhand/ Andreas | |
| Inte hört talas om, men du kan ta bort dämpmattan i tallriken vilket sänker bilen 1-1,5cm.. | |
| de låter ju inte såå lockande att gå den vägen...måste väl finnas fjädrar tycker ja?? | |
|
Ja visst finns det sänkfjädrar att tillgå, men du pratade om lägre fjäderbenstallrikar, och det har jag aldrig hört att det har funnits till bmw iaf. Köp ett par KW eller H&R coilovers för bästa resultat. Här har du va du söker: Länk |
|
| jo, de va ju tallriken ja funderade mest över om man kunde ta en sån lösning..visst har ja tänkt på coilovers för bästa resultat, men då snackar vi ju i prisklassen runt 15.000.- om de ska funka att hålla dom i kondition året runt..HATA VÄGSALT =) känns lite onödigt då nuvarande chassi är i bra skick :/ ..angående fjädrar så hade ja M-fjädrar i åtanke..inte nåt annat. | |
| Blir svårt att hitta org M-fjädrar som är lägre dessvärre så mitt föslag med nya h&r dämpare med fjdrar för 1888:-/ styck är det smartaste alternativet i sammanhanget. | |
|
okej..skumt att det inte finns olika fjädrar för M-chassit. men men, vad göra..bara att köra nåt annat märke då om man ska få ner den lite till....tack för svar :) Mvh |
|
|
De sänkfjädrar som säljs är alltid anpassade för Bmw´s med org chassi. Om du sätter på dessa fjädrar som har en utlovad sänkning med 50mm så kommer till största sannolikhet endast sänka bilen 20mm då fjädrarna är anpassade för org dämpare.. Resultatet blir en lite lägre bil med sämre väghållning. Så byt isf dämpare och fjädrar för absolut bästa resultat. Mvh |
|
|
Jo, ja är me på noterna me hur det funkar med sänksatser men de ja menar är att..varför har inte BMW själva har tagit fram olika längder på fjädrar till M-chassit så man kan välja vilken höjd man vill ha på sin bil..hänger du med va ja menar? :) Mvh |
|
|
Hehe, jag förstår. Anledningen är att så fort du ändrar höjden från org så förändrar du även hjulvinklar samt att drivaxlarna ej längre är horisontella vilket medför en sämre väghållning och din bil kommer inte uppträda på ett säkert sätt vid en nödsituation mm.. Bmw och samtliga bilfabrikanter har provat ut en viss höjd och det har med krocksäkerhet och typgodkännande att göra.. Tex så finns det Performance dämpare för 13k hos Bmw men sänker bilen endast 2cm inom bestämda toleranser. Så om det skulle finnas M sport org fjädrar så skulle dessa endast sänka 2cm som max... Mvh Fredrik |
|
|
Jo ja förstår de har med en hel hög faktorer att göra...men de ska ju vara snyggt oxå =) hehe, ja är ju inte ute efter att däcken ska putsa hjulhusen :) bara att få en snygg linje på bilen... Det slutar väl me att man tröttnar och går och handlar en KW-sats :D Mvh |
|
|
Hahah, ja det slutar oftast med att man köper det bästa. Jag har sänkt alla bilar jag har ägt och det är med blandat resultat!=) Några har jag kapat bef. sänkfjädrar för att få önskad höjd = Okörbart då bilens orgdämpare bottnar och stuttsar fram istället för att komprimera och retunera. Har provat koni + eibach vilket funkade bättre. Men coilovers med kortare fjädringsväg är det ultimata tillsammans med styvare krängningshämmare! Vilken upplevelse, men du förlorar ju lite komfort. Men jag har häldre en bil som man kan ligga i 160Km/h i en svepande kurva utan att känna sidorolleffekter än en bil som vilken sekund som helst kan släppa=) Mvh |
|
|
haha..jo, jag tror ja har haft EN bil som va osänkt och de va inget ja gör om på ett bra tag =) har inget emot att man åtsidosätter lite komfort :) nu är det ju inte var dag man ligger på så men helt klart värt de då man får känslan av att klämma på lite xtra :) Mvh |
|
| Exakt | |
|
Vad kostar bmw's performance kit ? Lite inne på o kitta min 330Ci som jag har fått för mig ha M chassi. Stod sportfjädrar i annonsen när jag handlade den på Bmw i Ängelholm, och den är mycket hårdare än polarens M5'a med coilovers. Är M Chassit samma som det som sitter på M3'an ? |
|
|
M3:an chassi är lite kraftigare över lag. Den har kraftigare styrstag, krängningshämmare, dämpare, fjädrar. Men sättningen är nästan samma så dom kan upplevas lika hårda som en vanlig 3 serie med m-pkt. Men i högr fart märks större skillnad eller på bana men annars är det svårt att märka någon stor skillnad. Performance chassi kostar 13.320:- och det är inte ställbart utan sänker endast 2,5 cm-3 cm Länk välj performance i listan sedan chassi |
|
|
Okej, ja nått bättre borde det vara tycker man. Man borde kunna bulta på M3 grejjorna på en 330Ci utan större problem ? Verkade inte finnas orginal performance chassi till E46'an dock. Fjäderbensstag enbart, men 12000:- känns lite i överkant... |
|
Gee |
Länk Kolla de fjädrar där det står Äv. M-tech borde ju fungera? |
| Ja M3:ans chassi ska fungera på en e46 330 | |
| Ah tackar för den infon. Jag gillar 'bolt on' lösningar så M3 grejjer borde vara en bra väg att gå ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.